אביבה ובתיה
אביבה ובתיהצילום: חופשי

אביבה גוטליב ובתיה סולימאן הן שתי אחיות שהתגוררו בבתים נוחים ומרווחים בבית חגי בדרום הר חברון והיה נראה ששם יקבעו את מגוריהן גם לשנים הקרובות.

ערב שבת אחת לפני שנה שינה את הכל כאשר בעלה של אביבה ערך בחדר העבודה סרט בשביל עמותת "הרחיבי מקום אהלך", העוסקת בגאולת בתים בחברון.

באותו הזמן דירות בבית המכפלה עמדו שוממות כאשר בעמותה חיפשו משפחות שיגיעו להתגורר במקום. "מה דעתכם שתיסעו לשבת לבית המכפלה? רק שבת אחת. בגדול אנחנו מחפשים משפחות שיבואו לגור שם, אבל בינתיים לפחות שבשבתות הבניין לא יהיה שומם", נזרקה לפתע ההצעה לחלל החדר.

"נדלקו לי העיניים", מספרת אביבה, "אמרתי שאנחנו באים, אבל רק אם יש מקום גם לאחותי. אחותי בתיה, גרה 7 בתים ממני בבית חגי, היה לי ברור שלאטרקציה כזאת, אנחנו לא ניסע בלעדיהם. שאלתי את בתיה אם הם זורמים איתנו. אמרתי לה: 'חכי, עוד בסוף נעבור לגור שם'".

השנה, בניגוד לשנים עברו, לא תיערך שבת חברון המונית בשבת חיי שרה עקב הקורונה. במקום זאת ייערך קמפיין התרמה לטובת המשך הבנייה וההתפתחות של התיישבות היהודית בחברון וגאולת הבתים, בתים כמו בית המכפלה.

"הגענו לשבת ריח גן עדן והנוף המרהיב מבית המכפלה שהוא מערת המכפלה", מספרת אביבה, "השינה באותה שבת הייתה ממני והלאה". אביבה ובתיה החליטו כי הם יאריכו את השבת וישהו במקום לחודש נוסף. "קצת סירים, קצת כלים, קצת בגדים, ונסתדר. רק המחשבה שאזכה לגור פה, ולו לחודש אחד רוממה את רוחי והפיחה בי שמחה גדולה, משהו בליבי, באותה שבת, קיבל חיות מחודשת".

החודש הזה נגמר מזמן אבל אביבה ובתיה עדיין שם. לצד אחיהן המתגורר בבית השלום הן גרות אחת מעל השנייה בבית המכפלה בבתים מטופחים ונראה ששם יקבעו את מגוריהן גם לשנים הקרובות. "כזה אור וכזו זכות ומתיקות של הארץ, קשה מאד לעזוב".

בית המכפלה
בית המכפלהצילום: הרחיבי