בני ברק
בני ברקצילום: Yossi Aloni/Flash90

בשבוע שעבר יצאה לדרך תכנית 'נעים לעתיד': הרפורמה הגדולה בתחבורה הציבורית בבני ברק אשר נותנת את אותותיה בשטח.

עשרות אלפי נוסעים בתחבורה הציבורית כבר מרגישים את ההקלות ביציאה מהירה מהעיר, באמצעות קיצור הנסיעה לירושלים והחיבור החדש לשכונת בית וגן וקרית יובל, היציאה המהירה לאשדוד ועוד.

גם נוסעי הרכבים הפרטיים שנאלצו לעמוד בפקקים אינסופיים בגשר קוקה-קולה ובגישה אליו, הופתעו מההקלה המשמעותית בתנועה בסוף השבוע האחרון.

"זאת בשורה ענקית", סיפרה מרצה העושה מדי יום את הדרך בין בני ברק לירושלים. "ממוצע החיסכון בנסיעה לירושלים עומד על 40 דקות, קשה להאמין שזה קורה. עכשיו יש לנו דיון בבית האם שעה וחצי שנוספה לי ביום יהיו על חשבון הסמינר או הבית", היא אומרת.

ביום שישי האחרון חדר המצב של 'נעים לעתיד' אויש על ידי ראש העיר אברהם רובינשטיין, מנכ"ל העירייה שמואל ליטוב, מנהל אגף תשתיות חנוך זיידמן ומתכנני הפעימה, כדי ללוות את פעילות התחבורה הציבורית בעיר בזמן ביקוש השיא בערב שבת - בהשתתפות נציגי משרד התחבורה ונתיבי איילון - באמצעות מעקב אחר זרימת התנועה ואחרי תפוסת קווי האוטובוס השונים בעזרת רחפנים בשידור חי.

עם זאת, עומסים נרשמו בקווים חדשים עקב ביקוש גבוה מהצפוי ולאור מגבלת הקורונה שאינה מאפשרת תפוסה מלאה באוטובוסים. באותם מקרים נשלחו תגבורים לאסוף את הנוסעים שנותרו בתחנות.

יצויין, כי במסגרת התכנית שודרגו גם קווי התחבורה העירוניים וכך דווח על ממתינים מתושבי פרדס כץ שלא הספיקו לעלות על הקווים הישירים אל מחוץ לעיר, ועשו שימוש בקו העירוני החדש המוביל לרחוב השומר ומשם המשיכו את מסלולם אל מחוץ לעיר.

במשרד התחבורה ציינו כי ניכרת הקלה משמעותית בסך העומסים בכניסה והיציאה מהעיר. במסגרת הפקת לקחים, יותאם בשבוע הבא ויסות הקווים על פי קצב הלמידה של הנוסעים.

נציג משרד התחבורה, דיווח לחדר המצב מהשטח כי הכניסה לבני ברק מעולם לא הייתה משוחררת כפי שהיא הייתה בערב שבת. הציר הראשי היה פתוח לחלוטין ואוטובוסים מחוץ לעיר נכנסו לבני ברק ללא המתנה כלל. עוד ציין כי התחבורה הציבורית מהעיר ואליה מתפקדת בצורה טובה יותר ביחס לחודש האחרון והרפורמה בקווים נותנת כבר עתה את אותותיה.

ראש העיר אברהם רובינשטיין שוחח מחדר המצב עם תושבים ושמע את הקולות מהשטח. "עדיין יש חוסר ודאות לגבי הקווים אך כל ההתחלות קשות", סיכם ראש העיר.

"אנחנו מסתכלים על התמונה המלאה ואנחנו שבעי רצון מהתקדמות הרפורמה. רוב הנוסעים ייהנו מהשינויים ברגע שיתרגלו לשירות החדש. לצד זאת, אנחנו קשובים לפניות התושבים וצוות 'נעים לעתיד' בוחן את כל הפניות המתקבלות ויקיים ישיבות שוטפות למעקב אחר הביצוע והמשך שדרוג מערך התחבורה בעיר".