הנגבי: "עריקאת לא היה מחבל ולא היה רוצח צמא דם"ערוץ כנסת

שר ההתיישבות צחי הנגבי (הליכוד) הביע היום (שלישי) צער על מותו של הבכיר הפלסטיני תומך הטרור סאיב עריקאת, שמת היום מנגיף הקורונה.

השר הנגבי התראיין לאמיר איבגי ב'גלי צה"ל' שם אמר: "מביע צער על מותו של סאיב עריקאת. הוא ליווה את המגעים עם הפלסטינים לאורך השנים. אני מאחל למשפחתו שלא ידעו עוד צער".

כפי שפורסם, עריקאת מת היום בגיל 65 בבית החולים הדסה עין כרם לאחר שנדבק בנגיף הקורונה ומצבו התדרדר.

מבית החולים נמסר כי "סאיב עריקאת הלך לעולמו ביחידה לטיפול נמרץ בבית החולים. עריקאת שהועבר לבית החולים ביום ראשון לפני למעלה מ-3 שבועות, בתאריך 18/10, היה מושתל ריאה שנדבק בקורונה, טופל בביתו ביריחו והגיע במצב קשה שחייב הנשמה מיידית וטיפולי החייאה.

״במהלך תקופת אשפוזו, זכה לטיפול אינטנסיבי שכלל חיבור למכונת לב ריאות – אקמו וטיפולים תרופתיים ע"י מיטב מומחי הדסה. לצערנו, מצבו לא השתפר ונותר קריטי, ובתמונה של אי ספיקה רב מערכתית הוא הלך לעולמו", נמסר.

עריקאת שיבח מחבלים שביצעו פיגועי טרור וניהל בעשורים האחרונים את המגעים עם ישראל בתקופות בהן התקיימו. הוא השתתף בכל השיחות שהתקיימו בין ישראל והפלסטינים לאורך השנים. לצד התפקיד הזה הוא כיהן גם כמזכיר הוועד הפועל של אש"ף.

מצבו הרפואי היה רעוע בשנים האחרונות לאחר שלפני כשמונה שנים חלה במחלות ריאות ולפני כשלוש שנים עבר השתלה.

לפני כחודש הוא חלה בקורונה והרשות הפלסטינית הגישה בקשה לישראל להעבירו מיריחו לטיפול דחוף בבית חולים הדסה עין כרם בשטח ישראל. ישראל נענתה לבקשה.

לאורך השנים, למרות שניהל את המגעים עם ישראל, לא הסתיר עריקאת את עמדותיו שתמכו ברוצחי ישראלים.