סאיב עריקאת עם אבו מאזן בכינוס הליגה הערבית
סאיב עריקאת עם אבו מאזן בכינוס הליגה הערביתצילום: REUTERS/Mohamed Abd El Ghany

הבכיר הפלסטיני סאיב עריקאת מת היום (שלישי) לאחר שנדבק בנגיף הקורונה.

עריקאת נחשב לאחר הבכירים הפלסטינים ״המתונים״ אך לאורך השנים הילל את מתכנן רצח השר רחבעם זאבי הי"ד וערך ביקור ניחומים אצל משפחת המחבל שביצע פיגוע ירי במחסום חיזמא בשנת 2015.

ח"כ אופיר סופר (ימינה) הגיב למותו של עריקאת: "סאיב עריקאת שיבח טרוריסטים, פעל לחרם על מדינת ישראל ואף היה ממובילי עלילת טבח ג'נין. איך אפשר בכלל לומר עליו חצי מילה טובה?".

יו"ר ארגון להב"ה, בנצי גופשטיין, הגיב גם הוא: "באבוד רשעים רינה. טוב לפתוח את היום עם בשורה על התפגרותו של טרוריסט שמימן ותמך לאורך השנים ברצח יהודים. מצפים בקרוב לבשורות דומות גם על אבו מאזן, וכל אויבי ישראל. לחיים, יהודים".

מנכ"ל 'האיחוד הלאומי', יהודה ולד, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "עריקאת היה תומך טרור (רוצח השר זאבי ועוד) הפיץ עלילות דם נגד צה"ל (טבח ג'נין) פעל בעד זכות השיבה של הפלסטינים שמעמידה את קיומנו בסכנה, פעל בעד החרם על המדינה, בעד המשך האלימות והכיבוש הערבי של ארצנו, כל חייו הוקדשו למלחמה במדינת ישראל. הוא אויב. כשהוא מת, יש פחות רע בעולם".

ח״כ בצלאל סמוטריץ (ימינה) הגיב: ״ישראלים שמביעים צער על מותו של אנטישמי תומך טרור שהיה ממובילי המאבק נגד ישראל זה משהו שאין לתאר. אבדן דרך, מחיקת זהות ועיוות מוסרי עצוב. אבל האמת היא שאבדן הדרך הזה התחיל כבר מזמן כשהם התחבקו והסתחבקו איתו כשהוא במשחק כפול ממשיך לתדלק את הטרור נגד אזרחי ישראל״.