השר יעקב אביטן בבית אל: "זה המקום שבו מתהווה העם היהודי"

השר לשירותי דת, הרב יעקב אביטן, סייר היום (שלישי) ביישוב בית אל שבבנימין. השר ביקר באתר 'חלום יעקב' יחד עם ראש המועצה המקומית בית אל, שי אלון ורב היישוב, הרב אריאל בראלי ושמע הדרכה על המקום מההיסטוריון, ד"ר חגי בן ארצי שסיפר על חשיבות שימור מורשת האתר.

ראש המועצה סיפר על הרצון לפתח את התיירות באתר הארכיאולוגי החשוב המחבר את העבר ומראה את התגשמות חלום יעקב.

הרב בראלי סיפר כי הגיע משדרות ושם בית הכנסת שלו היה 'על עדתי' בו התפללו יחד ספרדים ואשכנזים והוסיף, "אחת המטרות הגדולות שלי היא להביא לפה את הציבור המסורתי, הציבור החם שלא כל כך מכיר את האזורים האלה. אני חושב שבתקופה הזאת שיש קיטוב בציבור הישראלי השליחות שלנו היא לחבר. לחבר דרך ארכיאולוגיה, דרך תורה, דרך חסד. ואני חושב שזה דגל שמתאים גם לש"ס כמפלגה וגם כדבר שקרוב לליבכם".

השר אביטן סיפר כי אתמול העביר תקציב של כ-1.6 מיליון שקלים למערת המכפלה למרות הקושי בזמן שאין תקציב מדינה מאושר. "פעלתי לכבודה של עיר האבות. המקום הראשון שבו פתחתי את הסיורים שלי היה קריית ארבע-חברון לכונן שוכני עפר. אין ספק שאותם שוכני עפר בחברון מתפללים עלינו וזו זכות להנגיש לעם ישראל את המערה שכל אחד יוכל להגיע אליה".

הוא הדגיש את חשיבות אתר חלום יעקב. "חלומו של יעקב כאן, הוא החלום האדיר ביותר. לא רק בגלל סולם יעקב. אלא יעקב אבינו כשבא לכאן היו הרבה אבנים וכל אבן אמרה עלי יניח צדיק ראשו. ואז אומר יעקב אבינו על איזו אני אניח? האבנים האלה סימלו את הפילוג ואת הפיצול. מה קרה אז? כל האבנים מתאחדות, מתגבשות, מתלכדות לאבן אחת".

"החלום של יעקב אבינו הוא לראות עם שמורכב משבטים, ראש המועצה ממרוקו, הרב ממזרח אירופה וכל אחד ממקום אחר, אבל מתלכדים ומבינים בסוף שאנחנו עם אחד וחייבים בראש ובראשונה לשמור על האחדות של העם הזה. לכן אני אומר לכם, האנשים שחיים כאן בבית אל, אתם לא רק מחזיקים אדמה. זה לא עניין של אדמה, זה עניין של סולם הערכים שלנו, של האמונה שלנו, של התורה שלנו. אתם אלה שגורמים לאחדות העם בזה שאתם יושבים פה. אתם מאחדים את העם בדיוק כמו בסיפור של האבנים".

בסיום שב והסביר על חשיבות המקום לאחדות וחיבור העם. "זה המקום שבו מתהווה העם היהודי, אנחנו מכאן מתחברים לשורשים שלנו, ואם אין לנו שורשים לא יהיה לנו עץ ולא יהיה פירות מהמקום הזה, מחלומו של יעקב נהפך העם היהודי והופך חזון למציאות, חלום לקיום. אני מתפלל שבעזרת ה' כל ארץ ישראל תהיה מיושבת ושנזכה מפה להפיץ אור של תורה, של אמונה, של אהבת חינם בדרכו של יעקב אבינו שחיבר בין הבנים".