עמדת בדיקת קורונה בכניסה לישיבת ההסדר קרני שומרון
עמדת בדיקת קורונה בכניסה לישיבת ההסדר קרני שומרוןצילום: איגוד ישיבות ההסדר

באיגוד ישיבות ההסדר ובאיגוד הישיבות הגבוהות מגיבים בצהריים (שלישי) לפרסומים לפיהם בחלק מהישיבות החרדיות לא עומדים בתקנות הקורונה ללימוד בישיבות, בד בבד עם הטענה כי רבים מבחורי הישיבות אינם נבדקים.

באיגודים מדווחים כי בישיבות הציונות דתיות עומד שיעור הנדבקים על 0.2% בלבד מתוך 12,000 נבדקים - מקדם הדבקה הנמוך משמעותית ממקדם ההדבקה הארצי.

בישיבות הציוניות נערכו בימים האחרונים למעלה מ-12,000 בדיקות, כ-8,000 בדיקות שנערכו במוסדות עצמם וכ- 4,000 בדיקות בקהילה דרך קופות החולים.

מוקדם יותר דיווח העיתון 'ישראל היום' כי נכון לסוף השבוע האחרון רק כ-‭15‬ אלף מתוך כ-‭50‬ אלף בחורי ישיבות שבמתווה ביצעו בדיקות קורונה.

גורם בעולם הישיבות חשף כי לא מדובר בהפרה היחידה. בדו"ח רשמי של משל"ט הישיבות עולה כי אמנם מספר הישיבות במתווה עלה משמעותית, אך בפועל השליטה בהן קטנה ולעיתים בלתי קיימת.

גורם שעוסק בתחום טוען כי "תלמידים נכנסים ויוצאים, אלפים לא מבצעים בדיקות קורונה, ובפועל אף אחד לא יודע מה קורה במוסדות האלו".

אלוף (מיל') מיקי אדלשטיין, ראש משל"ט הישיבות, מסר, "עם החזרה לישיבות מחופשת החגים, נמצאו כ-‭100‬ תלמידים חיוביים (פחות מאחוז אחד מכלל הנבדקים) והם כמובן לא נכנסו לישיבות. בתום שבועיים של לימודים במתווה קפסולות, עד עתה אותרו שמונה חיוביים בלבד".