שר הדתות נגד ח"כ כהנא "אין צורך בשדולות"

הרב יעקב אביטן, השר לשירותי דת, התייחס היום (שלישי) בעת ביקור ביישוב בית אל למצב במועצות הדתיות ברחבי הארץ.

הרב אביטן יצא נגד הדיון המתוכנן בשדולה לשיפור שירותי הדת בנושא המועצות הדתיות ואמר, "אין צורך בשדולות, לפעמים אדם בא לתקן ונמצא מקלקל המשרד עובד בגאון המשרד עובד בשקיפות נפלאה. המשרד עובד בהקמת מועצות דתיות בכל הארץ בהרכבים ופועל בכל התחומים. כולם יודעים להעריך את העבודה שאנחנו עושים במשרד".

לדברי השר, "המשרד פועל בשקיפות לכל המגזרים, תנועת ש"ס היום היא תנועה שנותנת לכולם, היא כבר לא סקטוריאלית היא תנועה שמלכדת את כולם ואני אומר שכולם יכולים להיכנס תחת כנפיה, לא משנה כן כיפה, כיפה כזאת או בלי כיפה, ולכן אנחנו דואגים לכולם ואין צורך בשום שדולה, אנחנו מבינים את העבודה ויודעים לעשות אותה בצורה מכובדת מפוארת ולפעמים לא כדאי לאנשים לבוא ולחפש תיקונים שבסוף כל המשנה ידו על התחתונה ויכול אדם לפעמים בא לתקן ונמצא מקלקל".

"אנחנו הולכים וב"ה מקימים עוד הרכב ועוד הרכב למועצות הדתיות כדי להנגיש את שירותי הדת במאור פנים, בסבר פנים יפות, זה הדבר החשוב ביותר, מי שרוצה לבוא ולתת רעיונות, יכול לבוא לשבת איתי, אני מקבל את כולם. לתת עצות מהיציע זה תמיד קל", אמר השר אביטן.

הרב התייחס גם למצב בבית אל בה ביקר, שם מכהן רב ללא תקן ממשרד הדתות, "לגבי רב יישוב זה נושא שעמד על שולחני כבר יותר מחודשיים, זה עניין משפטי שאני מטפל בו, אני מקווה שהעניין יסתיים בקרוב. אנשי בית אל, ראש המועצה והרב יודעים שאני פועל בנושא הזה, ואני מקווה שהעניין ייסגר בהקדם. מגיע רב לבית אל, פשוט יש עניינים של פרוצדורה ועניינים משפטיים. אני מקווה שנתגבר עליהם והעניין יסודר בקרוב".

ח"כ מתן כהנא מסר בתגובה, "אני מעריך ומוקיר את העבודה החשובה של הרב אביטן במשרד לשירותי דת. מטרתה של השדולה לשיפור שירותי הדת בראשותי היא להציף בעיות הקיימות במערך שירותי הדת על מנת לבחון חלופות אפשריות, שישפרו את מנגנון שירותי הדת עבור אזרחי ישראל".

"החלטת משרד המשפטים לאסור על השר לעסוק בהסדרת מערכת הכשרות כמו נסיונותיו הכנים של השר להסדיר את מערך המועצות הדתיות, שנבלם ע"י יועצים משפטיים, מעידים על הצורך בחשיבה מחודשת על מנגנון המועצות הדתיות שכבר שנים רחוק מלתפקד כנדרש. יש לי הערכה גדולה לשר ואני מזמין אותו להגיע מחר לדיון החשוב בשדולה ולהציג את עמדת המשרד לשירותי דת", אמר ח"כ כהנא.

ח"כ כהנא מסביר את הבעיות במועצות הדתיותדוברות