שחקני נבחרת ישראל
שחקני נבחרת ישראלצילום: Yonatan Sindel/Flash90

התקשורת בנורבגיה נגד קיום משחק הידידות בין נבחרות נורבגיה וישראל - ולא בגלל שיקולים פוליטיים או לחצים פרו-ערבים.

מחר (רביעי), רגע לפני צמד משחקיה במסגרת ליגת האומות מול נבחרות צ'כיה וסקוטלנד, תעלה נבחרת ישראל בכדורגל לקיום משחק ידידות מול נבחרת נורבגיה באוסלו, בירת נורבגיה.

יממה לפני המשחק בין שתי הנבחרות שיכלו להיפגש בגמר פלייאוף מוקדמות היורו במשחק ישיר על הכרטיס המוביל לטורניר היוקרתי ביותר באירופה, אך לבסוף שתיהן הפסידו בשלב חצי הגמר לסקוטלנד וסרביה בהתאמה, במדינה הנורדית מותחים ביקורת קשה על מקבלי ההחלטות.

לטענת כלי התקשורת בנורבגיה, הסיבה לקיום משחק הידידות מחר בין הנבחרת המקומית לנבחרת ישראל היא אך ורק משיקולים כלכליים כאשר ישנו חוזה שידורים נוקשה בין אחד מערוצי הטלוויזיה המקומיים להתאחדות לכדורגל.

בתקשורת הנורבגית טענו כי יש למנוע את קיום המשחק בכל מחיר, זאת בשל התפשטות והתפרצות הגל השני של נגיף הקורונה במדינה. "רק בגלל חוזה השידורים יתקיים משחק אימון באמצע מגיפת הקורונה. כל כך פשוט וכל כך מטופש", נכתב באחד מכלי התקשורת במדינה הנורדית.

באחד מהאתרים הפופולריים ביותר במדינה נכתב כי "אופ"א לא דוחפת לקיום משחקי ידידות ובטח לא מכריחה את ההתאחדויות. הסיבה היחידה לקיום המשחק היא הסכם השידורים שמעניק להתאחדות הנורבגית 65 מיליון קרונות בשנה. ההסכם היה ל-40 משחקים בארבע שנים וההתאחדות צריכה לעמוד במכסה הזו. 260 מיליון קרונות ל-40 משחקים - זה יוצא בערך 6.5 מיליון קרונות למשחק. זה המחיר של ההתמודדות בין נורבגיה לישראל. זה והאפשרות ששחקנים ידבקו בקורונה".

גם מי שתמך בקיום המשחק מסיבות מקצועיות ואף כלכליות, טען כי אפשר היה לנסות לקיימו במועד אחר. "העובדה שהמשחק ייערך בזמן המגפה הכי גדולה ב-100 השנים האחרונות, כשהמצב מידרדר והעולם במשבר בריאותי, זה משהו שנשגב מבינתנו".

מי שייעדר בנבחרת ישראל בדיוק בשל אותה הסיבה, הידבקות בנגיף הקורונה, הוא חלוצה הלוהט של נבחרת ישראל והופנהיים הגרמנית, מואנס דאבור שהתגלה כחיובי בבדיקה שערך לפני המשחק מחר.

דאבור שרק בשבוע שעבר עלה למקום ה-3 בטבלת מלך השערים של מפעל הליגה האירופית היוקרתי ונמצא בכושר הבקעה מצויין, יחמיץ גם את שני משחקי הנבחרת במסגרת ליגת האומות, מול צ'כיה וסקוטלנד.

מי שייאלץ גם הוא לא לשחק מול הנבחרת הנורבגית במסגרת משחק הידידות ביניהן מחר הוא קפטן הנבחרת ביברס נאתכו, זאת לבקשת הרשויות בנורבגיה ועל אף שנמצא שלילי לנגיף בבדיקה שערך. הסיבה לכך היא בשל העובדה כי נאתכו שהה בצמוד לדאבור וזה ייכנס לבידוד כאמצעי זהירות בלבד.

אגב, גם בקרב שחקני הנבחרת הישראלית ובקרב קבוצות רבות בכל רחבי אירופה, אמרו כי נכון להפסיק את קיום המשחקים הבינלאומיים בתקופה זו, שכן שחקנים רבים חוזרים לקבוצתם כשהם נשאים של הנגיף כתוצאה מקיום משחקים בינלאומיים ומעבר בין מדינות.

מי שנדבק ממשחק שכזה וכתוצאה מכך החסיר את אחד המשחקים החשובים והמסקרנים ביותר בתקופה האחרונה, היה לא אחר מאשר כוכב הכדורגל הפורטוגלי כריסטיאנו רונאלדו, שחקנה של יובנטוס האיטלקית. כזכור, כתוצאה מהידבקות בנגיף החסיר רונאלדו את משחק הכדורגל במסגרת ליגת האלופות מול יריבו מסי וברצלונה, במשחק אשר היה אמור להפגיש ביניהם לראשונה מאז עזב רונאלדו את ריאל מדריד הספרדית.