נאום ראש הממשלה נתניהו בדיון על אישור ההסכם עם בחרייןערוץ כנסת

מליאת הכנסת אישרה הערב (שלישי) ברוב של 62 תומכים מול 14 מתנגדים את הסכם הנורמליזציה שנחתם בין מדינת ישראל לממלכת בחריין במפרץ הפרסי.

מדובר בהסכם השלום השני שמאושר באחרונה בכנסת לאחר שלפני כחודש אישרה המליאה את הסכם השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות הערביות.

הדיון נפתח בנאום של יו"ר הכנסת יריב לוין שאמר, "הדרך לשלום אינה עוברת דרך ויתורים על חלקי מולדת, אינה עוברת דרך פשרות עם הטרור. אני תקווה כי עקרונות אלו ינחו כל ממשל בארה"ב וכל ממשלה בישראל, כדי להבטיח את ביטחון האזור, כדי להגיע לשלום אמת".

עוד הוסיף, "זהו הישג היסטורי עצום. זו יצירה של מזרח תיכון שונה, מזרח תיכון ששלום אמת הופך בו מחלום – למציאות יום יומית. העובדה שאנו זוכים לקיים דיון לאישור הסכם שלום בפעם השנייה בתקופת כהונת הכנסת ה-23, ובתוך זמן קצר כל כך, היא זכות גדולה. זכות חסרת תקדים. חתימת הסכם השלום עם בחריין, לא הייתה מתאפשרת ללא החזון וללא המאמץ העצום שהושקע בנושא זה על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, על ידי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ועל ידי הצוותים המסורים שעבדו לצדם".

"חתימת ההסכמים עם איחוד האמירויות הערביות ובחריין, מוכיחה עד כמה חשוב להסתכל באופן מפוכח על המציאות באזורנו. עד כמה חשוב להכיר בכך שהדרך לשלום אינה עוברת דרך ויתורים על חלקי מולדת, אינה עוברת דרך פשרות עם הטרור, ואינה יכולה לעבור דרך שלילת זכויותינו הנצחיות, והבלתי ניתנות לערעור, על כל חלקי ארצנו. אני תקווה כי עקרונות אלו ינחו כל ממשל בארה"ב וכל ממשלה בישראל, כדי להבטיח את ביטחון האזור, כדי להגיע לשלום אמת", דברי לוין.

ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה לרשימה המשותפת ותוך כדי רמז שצפויים הסכמים נוספים. "אני רוצה לפנות לחברי הרשימה המשותפת, אתם הצבעתם נגד ההסכם עם איחוד האמירויות. היום יש לכם הזדמנות לתקן, אבל אם לא היום - ניתן לכם בקרוב עוד הזדמנות לתקן".