בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

"שומרי שבת ומסורת מודרים הלכה למעשה משימוש במשאבי הציבור אשר מושקעים על ידי משלם המיסים הישראלי". ח"כ בצלאל סמוטריץ' יוצא נגד התנהלות מנהלת הליגות בכדורגל וזכיינית השידור אשר מביאות הן להדרת אוהדים וספורטאים שומרי שבת ומסורת והן נוקטים נגדם בצעדים מרחיקי לכת וקונסים את קבוצתם.

ח"כ סמוטריץ' יוצא נגד מנהלת הליגות אשר במקום להגן על הקבוצות אותן היא מייצגת, מאיימת בקנס כנגדן בשל העובדה כי סירבו לאפשר לזכיינית השידור לראיין שחקן שומר שבת בתום משחק הכדורגל.

הדבר אירע כאשר בתום משחק הכדורגל של קבוצת מכבי נתניה, במדיה משחקים מספר שחקנים שומרי שבת ומסורת ובראשם הקפטן אלמוג כהן והקשר חן עזרא, ביקשה זכיינית השידור לראיין את אחד מהשחקנים שומרי השבת שהגיעו למשחק ברגל ונמנעו מחילול שבת.

בפוסט שפרסם הבעלים של נתניה, אייל סגל לפני מספר ימים, תיאר זה את המקרה אשר מגלה טפח על מיעוט החשיבות של השבת עבור מי שאחראים על ניהול הליגות המקצועניות וכן זכייניות השידור.

"תיאורו של סגל מעלה חששות כבדים ביחס לדרך ההתנהלות של זכייניות השידור כלפי שחקנים שומרי שבת", כתב ח"כ סמוטריץ' במכתב לשר התרבות והספורט שגם הוא חובש כיפה ושומר שבת, השר חילי טרופר.

בפוסט המדובר, הלין סגל על כך שהוא עתיד להיקנס על כך שהערוץ המשדר דרש לראיין שחקן מסויים במהלך יום השבת, זאת על אף שדובר הקבוצה הבהיר מראש ששחקן זה לא יוכל להתראיין במהלך יום השבת שכן הוא שומר שבת. לדברי סגל, הערוץ התעקש לקיים את הראיון עם השחקן הספיציפי הזה דווקא, ולא בפעם הראשונה.

"לא יעלה על הדעת כי הקבוצה תיקנס על מקרה כעין זה", הבהיר סמוטריץ' לשר התרבות והספורט טרופר והוסיף כי "ברמה המערכתית נראה כי אופן ההתנהלות של ליגות הכדורגל בישראל מדיר באופן מובהק שומרי שבת ואנשים מסורתיים מלהיות שותפים ומעורבים בתחום, זאת מבלי לדבר על הדרתם של מאות אלפי אוהדי ספורט מסורתיים שמודרים הלכה למעשה משימוש במשאבי הציבור אשר מושקעים על ידי משלם המיסים הישראלי".

את מכתבו סיים סמוטריץ' בדרישה משר התרבות והספורט טרופר, להתערב במיידי ולפעול בכדי שהקבוצה לא תינזק בשל השמירה על מסורת ישראל ועל קדושת השבת.

זו לא הפעם הראשונה בה יוצא ח"כ סמוטריץ' נגד קיום משחקי כדורגל בשבת והדרתם של ספורטאים ואוהדים רבים שומרי שבת ומסורת מהספורט התחרותי והפופולרי ביותר במדינה, כשזה אף טען בעבר כי במנהלת הליגות מזלזלים בשרה דאז מירי רגב שהנחתה להפסיק את קיום המשחקים בשבת.