מחמוד עבאס (אבו מאזן), יו"ר הרשות הפלסטינית ומנהיג אש"ף ו'פתח', אומר כי הפלסטינים לעולם לא יוותרו על זכות כלשהי מזכויותיהם המעוגנות בהחלטות המוסדות הלגיטימיים הבינלאומיים.

אבו מאזן הדגיש כי הפלסטינים ימשיכו לפעול להביא לסיום הכיבוש הישראלי של האדמה הפלסטינית והקמת מדינה ריבונית בגבולות 1967 שבירתה ירושלים המזרחית.

דבריו של אבו מאזן נאמרו לרגל ציון יום השנה למותו של מייסד אש"ף והרשות הפלסטינית יאסר ערפאת, ולזכרו של סאיב עריקאת, מזכיר הוועד הפועל של אש"ף שמת מקורונה.

״אנחנו מייחדים זיכרון למותו של השהיד, הסמל, יאסר ערפאת... אשר נלחם, והקריב עם חבריו הגיבורים... באמצעות ארגון אש"ף, נציגו היחיד של העם הפלסטיני. אנו נישאר נאמנים לרוחם של השהידים שלנו ולדמם של פצועינו. אנחנו ממשיכים בגאווה בדרך, בעקשנות ובעוצמה".

אבו מאזן הוסיף: "ככל שיעבור הזמן ויתגברו הלחצים, האשמות השווא וזיוף העובדות, אנו לעולם לא נוותר על זכות כלשהי מזכויותינו החוקיות המעוגנות בלגיטימיות הבינלאומית ואנו נמשיך לפעול כדי להביא לסיום הכיבוש הישראלי של ארצנו".

"פלסטין נפרדת היום משהיד שהוא אחד מגיבוריה, ומפקד ממפקדיה שנפטר לאחר שהלך בגבורה במסלול המאבק הלאומי, הד"ר סאיב עריקאת״.

עוד הבטיח אבו מאזן לקיים בחירות כלליות למוסדות הייצוגיים הפלסטיניים בהשתתפות כל הארגונים (הווה אומר בהשתתפות חמאס והג'יהאד האסלאמי).

 

בסיום דבריו אבו מאזן שיבח את השהידים ואמר שהוא "שולח ברכה ומפארים ומרוממים את השהידים הצדיקים שלנו, ובראשם, הסמל, המפקד, יאסר ערפאת וחבריו״.

מהאגף למחקר ערבי של תנועת "אם תרצו" נמסר כי "שוב אנו מגלים עד כמה מנהיגי הרשות הפלסטינית הם תומכי טרור ומהללי מחבלים. העובדה שעדין ממשלות אירופה וחלקים נרחבים בשמאל הישראלי רואים באנשים האלה פרטנרים או שחקנים לגיטימיים, רק מעידה על עוצמת ההכחשה והתרמית העצמית של המציאות.

״אנו מקווים שהממשל החדש המסתמן בארה"ב יראה בנאום הזה ראייה לגודל הצרה ולא ישגה גם הוא בעיוורון הפוליטי שאפיין את ממשל אובמה. למי שתומך בטרור אין זכות קיום״״, לשון התגובה.