הרב יצחק שילת
הרב יצחק שילתצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בכתבה שהתפרסמה היום (שלישי) בערוץ 7 נאמר שבתגובה למכתב הרבנים מהציונות הדתית הקורא "לא לתת הכרה לרפורמים כלל ועיקר", קובע ארגון רבני צהר: "מותר להתווכח... אסור לאיים, אסור לנדות, אסור לבזות".

אכן, אסור לאיים, אסור לנדות, אסור לבזות. ב"מכתב הרבנים" אין שום איום, שום נידוי ושום ביזוי, לא על תלמיד חכם מסוים ולא על שום אדם אחר, אין כאן לא חרם ולא שמתא ולא ארור, אבל יש כאן אמירה נחרצת, שהכרה בתנועה הריפורמית במסגרת של "שיח רבני", גם אם היא רצופה כוונות טובות, אין בה משום איחוד שבטי ישראל, אלא יש בה משום מתן לגיטימציה להרמת יד בתורת משה.

שכן התנועה הריפורמית איננה מועדון ספורט. היא אידיאולוגיה דתית, ובתור שכזו, היא לא עוד זרם ביהדות, אלא היא זרם נגד היהדות. ראבייס ריפומים עורכים חתונות בין יהודים לגויים ביחד עם כומר, עורכים "חתונות" בין בני אותו מין כמעשה ארץ מצרים, עורכים מסיבות שבהם אוכלים טריפות שקצים ורמשים וכו' וכו'. זהו זרם ביהדות?

יכול יהודי לא לקיים מצוות, וגם לעבור הרבה עבירות, ועדיין, ישראל אע"פ שחטא ישראל הוא. ובדורותינו, שבהם רבו גם רבו אלה אשר גדלו ללא כל חינוך יהודי, מצוה לאהבם ולקרבם לתורה, כפי שפסק לא רק הרב קוק אלא גם החזון איש. אבל עם נושאי דגל דת שעל דגלם חרותה עקירת התורה וכפירה בנצחיותה – אין מקום ל"שיח רבני משותף", ואין לתת להם שום מקום במוסדות הדת של המדינה.

זה מה שכתוב ב"מכתב הרבנים" שגם אני חתמתי עליו, זה ותו לא. לצערי אני נוכח בכל פעם מחדש איך דברים מסתלפים בכלי התקשורת, והופכים בעזרת הכתבים והמגיבים למיניהם לבוקה ומבולקה, והאמת נעדרת.