אקדח ותחמושת שנתפסו
אקדח ותחמושת שנתפסוצילום: דובר צה״ל

לוחמי גדוד 601 מחטיבה 401 שנמצאים בתעסוקה מבצעית בחטיבה המרחבית ״יהודה״, סיכלו ביום ראשון האחרון פיגוע דקירה סמוך למחנה הפליטים ״אל פוואר״.

המחבל הערבי הגיע ברכב, יצא מרכבו והתקדם בסכין שלופה בניסיון לדקור את הלוחמים. הלוחמים קראו לעבר המחבל, וכאשר לא עצר ביצעו נוהל מעצר חשוד שכלל ירי על מנת לנטרלו. 

באותו הלילה יצאו לוחמי הגדוד לפעילות מבצעית בכפר ״דורא״, הכפר שממנו הגיע המחבל. במסגרת הפעילות עצרו הלוחמים מספר חשודים והחרימו אקדח, מחסנית ותחמושת. 

הממצאים והחשודים הועברו להמשך טיפול וחקירת כוחות הביטחון. 

מפקד החטיבה המרחבית ״יהודה״, אלוף-משנה אביחי זפרני, מספר ״לוחמי גדוד 601 פועלים יום וליל, תוך הפגנת מקצועיות וחדות, על מנת להגן על תושבי הגזרה ולשמור על ביטחון ישראל. במהלך האירוע, הלוחמים פעלו כמצופה מהם, חתרו למגע ונטרלו את המחבל. תוצאות האירוע מעידות על הכוננות והכשירות הגבוהה של הכוח, אשר סיפק מענה מדוייק בהתאם לאירוע.״


על הפעילות המבצעית במהלך הלילה הוסיף מפקד החטיבה: ״הפעילות שבוצעה מהווה מרכיב חשוב ומרכזי במערכה כנגד הטרור ואמצעי הלחימה הבלתי חוקיים, והיא הכרחית לשמירת סדר החיים התקין במרחב. נמשיך לפעול במרחב בכל האמצעים העומדים לרשותנו על מנת למגר טרור ולסכל ניסיונות פיגוע.״