מתן כהנא
מתן כהנאצילום: חזקי ברוך

ח"כ מתן כהנא (ימינה) נמצא חיובי לנגיף הקורונה. כל חברי הכנסת של סיעת ימינה נכנסו לבידוד עד לקבלת הנחיות ממשרד הבריאות.

''התעוררתי הבוקר עם חום קל. נכנסתי לבידוד וביצעתי בדיקת קורונה. כעת קיבלתי את התוצאה ונמצאתי חיובי לבדיקה", סיפר חבר הכנסת.

בהמשך היום תבוצע החקירה האפידימיולוגית לאיתור האנשים שחייבים להיכנס לבידוד. ''למעט חום קל אני מרגיש בסדר גמור ואמשיך לעבוד מהבידוד בבית. הקפידו על ההנחיות. בריאות לכולם", הוסיף כהנא.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' שנאלץ להיכנס לבידוד משך את הצעתו להקים ועדת חקירה לסוגיית תקציב המדינה. ״‏מאחר וח"כ מתן כהנא התגלה כחיובי לקורונה נתבקשנו על ידי קצין הכנסת להיכנס לבידוד עצמי עד לסיום החקירה האפידמיולוגית.

״משכך אני מושך את הצעתי להקמת וועדת חקירה פרלמנטרית להתנהלות הממשלה סביב התקציב ואגיש אותה בע"ה בהקדם האפשרי בהתאם לתוצאות החקירה. אחריות לפני הכל״, אמר סמוטריץ׳.

בתוך כך, ועדת העבודה, הרווחה והבריאות בראשות ח"כ חיים כץ (הליכוד) אישרה הסכם שנחתם בין משרד האוצר לביטוח הלאומי שיעניק מענק של 2,000 ₪ למי שנמצא באבטלה ממושכת בעקבות משבר הקורונה.

המענק יינתן באופן חד פעמי למי ששולמו לו דמי אבטלה בעד תקופה של 100 ימי אבטלה בין ה-1 במרץ ל-17 באוקטובר 2020, בין אם רצופים ובין אם לאו ובתנאי ששכרו הממוצע היה נמוך מהשכר הממוצע במשק.

כמו כן יינתן המענק למי שזכאי למענק הסתגלות מיוחד לבני 67 ומעלה. בני זוג הזכאים שניהם למענק יקבלו תוספת של 500 ₪ כל אחד- כלומר מענק של 5,000 ₪ למשק הבית.

שר האוצר ישראל כ"ץ מסר "ועדת העבודה והרווחה אישרה את הצעתי בדבר מתן מענק בגובה 2,000₪ לנמצאים באבטלה ממושכת ושנשחקו בהכנסתם, כולל בני 67 ומעלה, בעקבות הסגר וההגבלות הבריאותיות. אמשיך לסייע לעסקים הקטנים, עצמאים ושכירים לצד המאבק על פתיחת מקומות העבודה והמסחר תוך הקפדה מלאה על כללי הבריאות".