ג׳ו ביידן ובני משפחתו
ג׳ו ביידן ובני משפחתוצילום: רויטרס

סקר חדש של האתר "פוליטיקו" עם חברת מחקרי דעת הקהל Morning Consult מעלה כי רוב עצום בקרב המצביעים הרפובליקנים סבורים כי הבחירות לנשיאות ארה"ב לא היו הגונות וחופשיות, ומביעים חשש כי פתקי ההצבעה שנשלחו באמצעות הדואר זוייפו.

על פי הסקר 70 אחוזים מהמצביעים הרפובליקנים "אינם מאמינים כי הבחירות היו הגונות וחופשיות".

הנתון מצביע על ירידה משמעותית באמון של המצביעים הרפובליקנים בטוהר הבחירות לנשיאות ארה"ב, לאחר שסקר קודם של שביצעו אותן חברות לפני הבחירות העלה כי רק 35 אחוזים מהמצביעים של המפלגה הרפובליקנית לא האמינו כי הבחירות יהיו חופשיות והגונות.

בקרב מצביעי המפלגה הדמוקרטית 90 אחוזים "האמינו כי הבחירות היו חופשיות והגונות", עלייה של 52 אחוזים מהסקר שבוצע לפני הבחירות.

בקרב המצביעים הרפובליקנים שחשבו שהבחירות לא היו הוגנות וחופשיות, 78 אחוזים סברו כי פתקי ההצבעה בדואר מסייעות להונאת בחירות נרחבת, ואילו 72 אחוזים האמינו כי התרחשו זיופים בספירת הקלפיות.

בקרב המצביעים הרפובליקנים שלקחו חלק בסקר 84 אחוזים אמרו כי "זיופי הבחירות סייעו לביידן". לפני יום הבחירות 18 אחוזים מהמצביעים הרפובליקנים טענו כי הם "שבורים כי התוצאות לא יהיו אמינות". כעת, המספר הזה זינק ל-64 אחוזים.

בקרב המצביעים הדמוקרטים, 86 אחוזים אמרו כי "הם סומכים על התוצאות". המצביעים הרפובליקנים חשבו שהתוצאות במדינות המתנדנדות מפוקפקות במיוחד, עם דגש על פנסילבניה שהמשיכה בספירת הקולות ימים אחרי סגירת הקלפיות.

62 אחוזים מהמצביעים הרפובליקנים לא האמינו בטוהר הבחירות בפנסילבניה לעומת 8 אחוזים בלבד בקרב המצביעים הדמוקרטים. הסקר נערך בין התאריכים 6-9 בנובמבר והשתתפו בו 1,987 מצביעים רשומים, והיה בעל מרווח טעות של 2 אחוזים.