איילת שקד
איילת שקדצילום: קובי ריכטר/TPS

ועדת חוקה דנה בחוק 'איי התיירות', לאחר סיכומים שהושגו בנושא בין יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר לבין ראש הממשלה והשרים יולי אדלשטיין ודודי אמסלם.

ח"כ איילת שקד מימינה תהתה מדוע עוכב החוק. "בגלל מריבות מיותרות בתוך הקואליציה אלפי אנשים איבדו שבוע של פרנסה. אני מקווה מאוד שהחוק היום יעבור בקריאה שניה ושלישית. זה חוק חשוב מאוד. העיר אילת היום עיר גוססת ומדממת עיר רפאים. החוק יכול להציל אותה. אני הצעתי לחברי ועדת חוקה להצביע מהר מבלי למרוח זמן כדי להעביר את החוק עוד היום".

ראש העיר אילת מאיר יצחק הלוי פנה לחברי הוועדה. "החוק נחקק על מתווה שקוראים לו 'מגן אילת' משום אפיוניה הייחודיים של העיר אילת. עיר שכל כלכלתה על תיירות. עיר שהפרנסה המידית הוא מתיירות . אני מבקש מכל חברי הועדה לאשר היום כדי שבסוף השבוע הזה נוכל לפתוח את העיר אילת לתיירות".

לפני כן אמר יו"ר הוועדה, "דאגנו בחוק הזה לכל הסקטורים, סניף דגל התורה באילת קיים אבל לא גדול כ"כ כמו סניפים אחרים, אני מודה לרה"מ, לשר הבריאות אדלשטיין ולשר אמסלם, צריך לדעת לחיות עם הקורונה לצד הזהירות הנדרשת. אנחנו נמצאים בבית של פשרות. עמדנו על דברים מסוימים ששופכים אור על הצעת החוק".

נתניהו: מברך על מציאת הפתרון לאיי התיירות באילת ואזור ים המלח

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך על גיבוש הפתרון שיאפשר את פתיחת המלונות באילת ובים המלח.

"אני רוצה לברך את שר הבריאות יולי אדלשטיין, את יו"ר ועדת החוקה יעקב אשר ואת השר דודי אמסלם שביקשתי מהם להתכנס ולהביא פתרון לאיי התיירות באילת ואזור ים המלח, אלה איים מבודדים לפי כללי הבריאות שלנו, ושמירה על החיים ועל הבריאות של אזרחי ישראל", אמר נתניהו.

''אני חושב שהושג פתרון מצוין ואני רוצה להודות לכם ולהגיד לכם שלא רק תושבי אילת ותושבי ים המלח מברכים, כל אזרחי ישראל מברכים אתכם", הוסיף ראש הממשלה.