מסירת ספינת הטילים הישראלית החדשהדובר צה"ל

חברת טיסנקרופ הגרמנית מסרה היום (רביעי) לישראל את ספינת הטילים מדגם 'סער 6', אח"י 'מגן', הראשונה בצי ספינות הטילים הישראלי.

המסירה התבצעה בטקס שנערך במעמד מפקד זרוע הים, אלוף אליהו שרביט, סמנכ"ל וראש מנהל הרכש במשרד הביטחון אבי דדון. במהלכו, לראשונה, הונף על הספינה החדשה דגל ישראל.

זרוע הים מצטיידת בארבע ספינות חדשות מדגם 'סער 6': 'מגן', 'עוז', 'עצמאות' ו'ניצחון' שייקלטו בזרוע הים בהדרגה במהלך השנים הקרובות.

הספינה הראשונה שתגיע לחופי הארץ, אח״י 'מגן', הושקה לראשונה במאי 2019. מרגע הגעת הספינה ארצה ולאחר שתסיים את תהליך התקנת מערכות הלחימה, שרובן המוחלט מתוצרת התעשייה הישראלית, תיכנס אח"י מגן לשירות מבצעי בזרוע באופן מלא.

ספינות ה'סער 6' יהוו חלק בלתי נפרד מהאבנים המרכזיות בחומת המגן הימית שהקים צה״ל וכן נדבך מרכזי במערך הגנת מרחב המים הכלכליים ומשאבי האנרגיה הימיים של מדינת ישראל.

מפקד זרוע הים, אלוף אליהו שרביט, אמר כי "אח״י ׳מגן׳, הראשונה מבין ארבע ספינות המגן של הצי הישראלי, תענה באופן מיטבי על אתגרי העתיד בזירה הימית. אח״י ׳מגן׳, כמו גם אחיותיה לסדרת ספינות המגן – היא תוצר מעולה, מדויק, מיטבי, ורסטילי – להגנה על נכסיה האסטרטגיים של מדינת ישראל במרחבי המים הכלכליים".

"זו בדיוק הסיבה שאנו נמצאים פה היום, נרגשים להניף אל ראש התורן של אח״י מגן את דגל ישראל, סמלה של מדינה יהודית עצמאית, ריבונית, בטוחה ומשגשגת. אח״י ׳מגן׳ תתחמש במיטב מערכות ההגנה וההתקפה, במערכות לחימה הניצבות בקדמת הטכנולוגיה הצבאית העולמית, רובן המוחלט מתוצרת התעשייה הישראלית. היום, שולחים אנו את יורדי הים שלנו, לוחמיה ומפקדיה- להשיט את הספינה, את הקורבטה, אל נמל חיפה. אני מאחל לכולכם - הפלגה טובה ואיכותית, הפלגה שכל כולה שילוב של היסטוריה ושל עתיד. צאו בשלום, הפליגו בשלום וכנסו בשלום לנמל הבית, לחיי הספינות שבדרך", דברי שרביט.