הרבנית לאה קולדצקי
הרבנית לאה קולדצקיצילום: קופת העיר

אחד האתגרים הגדולים ביותר שעימם מתמודדים בימים אלה במשרד הבריאות בכל הקשור למגזר החרדי, הוא תופעת החתונות הגדולות. מכיוון שהמגזר מאופיין במשפחות גדולות, מתקשים רבים לקיים את הנחיות המשרד ולערוך חתונות בהשתתפות 20 בני אדם בלבד.

לאחרונה התפתחה תופעה מטרידה, שבמסגרתה חרדים מקיימים חתונות בכפרים ערביים במשולש וברשות הפלסטינית, מתוך הבנה שהמשטרה לא תגיע למקום. זאת, לצד עריכת חתונות פיראטיות גדולות בווילות, באולמות סגורים ובאזורים מרוחקים מיישובים.

בב בבד, לדברי אנשי הדסק החרדי במשרד הבריאות, כלות רבות מתלבטות אם לדחות את האירוע למועד שבו תותר כמות גדולה יותר של משתתפים. משרד הבריאות העלה לאחרונה קמפיין ייעודי במגזר החרדי תחת הכותרת "חוסכים, חיים", שבמסגרתו הוא מדגיש את החיסכון בחיי אדם, תוך רמיזה לחיסכון הכספי שבעריכת חתונה מצומצמת.

בעיתון 'ישראל היום' פורסם כי מי שהתגייסה להילחם בתופעה היא הרבנית לאה קולדצקי, בכירת הרבניות החרדיות ובתו של גדול הדור החרדי הרב חיים קנייבסקי. בתקופה האחרונה היא מקדישה את כל זמנה לעידוד כלות, שנאלצות לקיים חתונות צנועות בשל הגבלות משרד הבריאות.

בשבוע שעבר התקבלה במטה ההסברה החרדי של משרד הבריאות פנייה ממשפחתה של כלה בת 24. הצעירה, שהיא הרווקה היחידה מבין חברותיה, ציפתה לכל הפחות להשתתפות של כל בנות כיתתה לשעבר בחתונתה.

הפנייה הועברה לבתו של הרב קנייבסקי, וזו כתבה לכלה מכתב עידוד אישי שבו הזכירה שחתונה קטנה במיוחד, בהשתתפות עשרה בני אדם בלבד, שהתקיימה בתנ"ך, נגמרה לבסוף בהיסטוריה. מדובר בחתונתם של רות ובועז, שמהם נולד דוד המלך. הרבנית קולדצקי בירכה את הכלה "שתזכי למינימום עשרה ילדים גדולי ישראל" ואיחלה לה מזל טוב לבבי.