רינה אריאל
רינה אריאלצילום: עצמי

רגע לפני שבת חיי שרה בחברון - "שבת חברון" , פגשנו את רינה אריאל, אמא של הלל הי"ד , לקראת השיחה המרכזית המתוכננת להתקיים הערב (חמישי) באמצעות זום.

רינה מספרת על הנעשה לזכרה של הלל הי"ד במהלך השנתיים שחלפו מהרצח, ועל הבחירה בחיים.
השיחה מהווה חלק ממיזם בית מדרשת"י, המנגיש תוכן ערכי- מקוון, מארון הספרים היהודי לציבור הרחב.

אמא של הלל מספרת: "אחרי הרצח של הלל, פתחנו מרכז מבקרים בקרית ארבע. אורחים רבים הגיעו לסיור במקום , לשמוע את הסיפור שלנו , מתוך הבנה שזה לא סיפור פרטי, אלא זה משהו שקשור בכולם.

''בכל שנה בשבת זו, שבת חיי שרה-שבת חברון, אלפים היו מגיעים לכאן והיו לחלק מהעיר הזאת.
השנה, בגלל הקורונה, בוטלה תכנית האירוח בעיר. למרות זאת, חשוב לנו לספר ולהזכיר שחברון זה לא רק האבות והקבורה. חברון זה גם הבנים שממשיכים היום את החיים בעיר.

''אני חושבת שאחרי הרצח של הלל, בחרנו באופן מודע להישאר בבית. להישאר דווקא בחברון-בקרית ארבע ולהמשיך את החיים וההתיישבות כאן. לעמיחי בעלי יש גפנים ,כרמים ויקב, וההחלטה להישאר כללה גם את המשך הנטיעה. לטעת, לשתול, וממש להכות שורשים.

גם פרשיות השבוע מדברות על התמודדות ואנחנו גם מדברים על התמודדות על התחזקות, תקומה, בניה, צמיחה וגדילה אחרי חורבן. כל התחום הגדול הזה שקשור בניסיונות שאתה לא בוחר אותם והם גם לא דווקא ניסיונות פרטיים, אלא הם ניסיונות לאומים. לכן הדברים מאוד מתאימים עכשיו''.

שתפי אותנו בבקשה על התקופה שעברה עליכם מרצח הלל הי"ד והצמיחה שעברתם עד עכשיו.

''הבחירה שלנו היתה להרבות בעשיה ובהקמת כרם הלל, מרכז מבקרים לזכרה. עם פריצת הקורונה, היתה ירידה במספר המבקרים. לאחרונה, אט אט, אנשים חוזרים לבקר ויכולים להבין את החיים בגבול, את הקשיים וההתמודדויות. הוספנו כרמים לזנים שונים של גפנים.

''פתנו בפרויקט בת מצווה שמחזק את הקשר בין האמא והבת שנקרא "פרקי הלל". בנוסף, ממש עכשיו, הוצאנו קלפי משחק המתאימים לבנים ובנות בשנת בר ובת מצווה ומחברים יחד את כל המשפחה.
יש לנו גם תליון שעיצבה אומנית ובו שילוב של המקדש , שער הלל ומילות "כל הנשמה תהלל יה".

כמובן יש לנו גם את הסיורים. סיורי בת מצווה לאמא ולבת, המתקיימים בירושלים בשנת בת מצווה. הספקנו להפעיל אותם לפני הקורונה ועדיין לא חידשנו אותם. הכל, לזכרה ובדרכה של הלל, מתוך רצון להמשיך את האור שלה ואת הבחירה שלנו בחיים. מטרת התכנית השלמה, היא לשקף את הבניה והחיבור לחיים. בתוכנית שילבנו ציונות הרבה מסורת ויצירה''.

השיחה בנושא "הבחירה בחיים בעקבות הלל הי"ד" תתקיים הערב (ה'), בשעה 20:30 בזום.

השיחה תעלה לשידור במסגרת מיזם בית מדרשת"י, מבית האגף לתרבות יהודית במשרד ההשכלה הגבוהה והמשלימה. מטרת המיזם היא להנגיש לציבור תכנים ערכיים באופן מקוון.

לכניסה לאתר ולשיחה לחצו כאן >>>