בובספוג
בובספוגPhoto Credit: Paramount Animation

"חיפוש גדול אחרי חבר קטן" הוא המשפט שמלווה את כרזת הסרט החדש שמבוסס על הסדרה המצליחה 'בובספוג מכנסמרובע', והוא בא לסמן, בעיקר להורים שמסוגלים לקרוא את השלט, מה יש לנו כאן – סרט מסע.

'בובספוג הסרט: מבצע הצלה' הוא אמנם סרט מצויר לילדים, אבל בבסיס שלו טמון סרט מסוג סרטי המסעות שהוליווד כל כך אוהבת. הגיבורים, בובספוג ופטריק במקרה הזה, מגלים שמשהו נלקח מהם, גארי החילזון במקרה הזה, והם יוצאים במסע אל העיר האבודה במטרה להשיב אותו הביתה.

זו העלילה בקווים כלליים, ולילדים זה בהחלט מספיק, אבל יוצרי הסדרה בהחלט היו מודעים לקלישאתיות של עצמם, והכניסו סצנה משעשעת של ויכוח בין בוב ספוג לפטריק על האם זה יותר סרט מהסוג בו הגיבור מגלה את עצמו, או שאולי זה בכלל על כוחה של חברות.

באמצע הסרט, כנראה בדקות שהמבוגר האחראי בהפקה יצא לשירותים או משהו, הסרט חותך בתפנית מפתיעה למערבון-זומבים-אפוקליפטי לא כל כך ברור. שוין, לפחות היוצרים נהנו קצת.

הקריצה הזו לעולם המבוגרים נמשכת לאורך כל הסרט, עם הומור גבוה ורפרנסים לשייקספיר ומיתולוגיה יוונית מצד אחד, וערבי סטאנדפ לדגים ובדיחות מיחזור מצד שני. את החותמת הסופית לכך שההומור הזה מיועד לכם ולא לילדכם קיבלתי עם הצגתם של האמנים שמופיעים בפני פוסידון מלך הים: ברבוניה סטרייסנד, סשימי תבורי, וכמובן, להקת הכל עובר דגיגי...

עם כל זה, בובספוג היה ונשאר סרט ילדים, עם כל מה שזה כולל ועם סצנת סיום קלישאתית בסגנון הסוד האמיתי הוא... טוב, בלי ספוילרים, אבל רק נגיד שזה מזכיר באופן חשוד למדי את הסצנה עם המגילה מ'קונג פו פנדה'.

נקודה חמודה במיוחד בסרט זה שבמהלך המשפט של בובספוג החברים שלו עולים להעיד כעדי אופי, ומחזירים אותנו במין פלאשבק אחורה אל הילדות והפגישה הראשונה שלהם עם הספוג המדבר. אם הילדים שלכם גדלו על בובספוג בטלוויזיה או במחשב, הם ייהנו לקבל את ההצצה הזו אל העבר.

הגרפיקה והאנימציה התחדשו והתעדכנו מאז הימים בהם אני הייתי קהל היעד של סרטי בובספוג, לא בטוח אם בהכרח לטובה. באופן אישי דווקא אהבתי את הווריאציה המיושנת עם הקווים הפשוטים, אבל יכול להיות שזו סתם תגובה שמרנית טיפוסית של מישהו שגילה שהזיזו את הגבינה שלו. תשפטו בעצמכם.

את הסרט ניתן למצוא כיום בנטפליקס, לאחר שיציאתו לקולנוע נדחתה שוב ושוב מאז מאי האחרון ולבסוף בוטלה. הסרט מוקדש לזכרו של יוצר הסדרה סטיבן הילנבורג, והוא גם הראשון שיוצא מאז מותו של האחרון לפני כשנתיים כתוצאה מניוון שרירים.