ח"כ עבאס מנסור
ח"כ עבאס מנסורצילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

יו"ר מפלגת רע"מ, ח"כ מנסור עבאס, לא מתבייש בעסקאות הפוליטיות שהוא עושה, כדבריו, עם ראש הממשלה.

"התקבע פה נוהג: חברי הכנסת הערבים רוצים להפיל כל ממשלה ולפזר כל כנסת. ישבנו השבוע. אמרתי להם: עצור! למה בעצם? מה מחכה לכם? ממשלת נתניהו-בנט? בואו נחשוב. כשאני פועל כדי לשרת את הציבור שלי, למנוע פשיעה ורצח במגזר, אני פועל בממלכתיות, לא בתור אוטומט. מה אני בעצם רוצה מנתניהו? תקציבים וחקיקה. אם אני מקבל אותם, מה אכפת לי לתת לו מה שצריך", אמר עבאס בראיון לעמית סגל בחדשות 12.

לדבריו, "מה לי ולשמאל? בעמדות המדיניות אני כמובן לגמרי שם. אנחנו תומכים בשתי מדינות לשני עמים. אבל בנושאים הדתיים אני ימני. יש לי הרבה יותר שפה משותפת עם ש"ס ויהדות התורה מאשר עם מרצ וכחול לבן. אפילו הנושא המדיני-ביטחוני הוא אשליה. נתניהו הוא ריאליסט בהפעלת כוח, שמודע היטב למגבלות של פעולות צבאיות. ידוע פה שרק הימין יכול לעשות שלום ורק השמאל מלחמה. כיוון שאני רוצה שלום, ונתניהו לא רוצה מלחמה, יש על מה לדבר".

הוא לא מתחרט על תמיכתו בבני גנץ לראשות הממשלה, לאחר הבחירות האחרונות. "מה פתאום? אני הייתי בין מובילי המהלך הזה. אבל אני לא מוכן שנהיה מובנים מאליהם. מה עשה השמאל שיצדיק את הבעלות שלו עלינו? הימין היום נגד בית המשפט העליון, אבל מי שלחץ לבטל את הממשל הצבאי ולחזק את הביקורת השיפוטית זה הימין. כש-13 מפגינים ערבים נורו למוות באוקטובר 2000, ראש הממשלה היה אהוד ברק, לא ביבי".

בליכוד מסרו בתגובה: "לא היה ולא יהיה שום שיתוף פעולה עם הרשימה המשותפת או חלק ממרכיביה כדי להקים ממשלה".