הרב רפי פרץ
הרב רפי פרץצילום: הבית היהודי

ביומיים האחרונים נעשו שני מהלכים משפטיים-ציבוריים המפחיתים את אמון הציבור במערכת שלטון החוק, המהלכים הללו עלולים להיות הרסניים למדינה כולה ומטרידים את מנוחתי.

הראשון, הודעתו של שר המשפטים כי החוק המכונה ׳חוק קמיניץ׳ יוקפא ולמעשה כל האכיפה על הבנייה הלא חוקית, בעיקר במגזר הערבי, לא תתבצע.

זהו מהלך בלתי סביר, מנוגד לערכי הציונות ופיגוע נגד הריבונות של מדינת ישראל ברחבי המדינה. זו כניעה להשתללות של הערבים, ומתן פרס לעבריינים.

ההערכה היא כי בתקופה החוק הפרות הבנייה ירדו ב50%! וכעת הרסן הותר. אני קורא לשר המשפטים ניסנקורן לחזור בו מכוונתו. לשם השוואה ביהודה ושומרון, כשמדובר ביהודים שבונים חצי קרוואן, יש אכיפה והריסות. יש כאן איפה ואיפה ופגיעה עצומה במדינת ישראל.

המהלך השני, צו על תנאי שבג״ץ נתן אמש על חוק היסוד שנחקק בעקבות ההסכם הקואליציוני. יש כאן הפרה בוטה של עקרון הפרדת הרשויות. החוק עבר בכנסת ישראל, בית המחוקקים והמוסד שמייצג יותר מכל את החברה הישראלית.

השופטים לוקחים לעצמם סמכות שאינה שלהם. יש כאן חציית קו ומדרון חלקלק אשר אחריותו מי ישורנו. היום זה חוק היסוד הזה ומחר זה חוק הלאום או חוקי יסוד אחרים . אמון הציבור במערכת החוק נשחק עד דק כאשר יש התערבות בוטה שכזו בחוקי יסוד שהכנסת אישרה וחקקה. חקיקת פסקת ההתגברות היא הפתרון להפרת האיזון על ידי בית המשפט, קורא לחבריי בליכוד לקדם את החוק הזה עוד השבוע.