מאחז. אילוסטרציה
מאחז. אילוסטרציהצילום: קובי גדעון, פלאש 90

הלחץ של שדולת ארץ ישראל ופורום ההתיישבות הצעירה להסדרת ההתיישבות הצעירה (המאחזים) עולה שלב נוסף והבוקר (שישי) נרתמה לדרישה גם העיתונאית אמילי עמרוסי.

במהלך תכנית הבוקר השבועית ״אמילי והפרופסור״ עם יובל אלבשן אמרה: "יש דרישה של שדולת א"י שאני ממש תומכת בה, סוף סוף להכיר ולהסדיר עשרות ישובים שקיימים, אף אחד לא הולך להוריד אותם, הם במעמד של מאחזים".

"הם נראים לך כקיבוץ או כפר לכל דבר, זה לא נראה כמו מאחז. זה נמצא על קרקעות שאין אתם שום בעיה. זה פשוט לא נמצא תחת, אני יודעת מה, החתימה האמריקאית המוחלטת, ועד שהם לא יוסדרו הם ימשיכו להיות במעמד הביניים הזה, ולפני שביידן נכנס, שניה, אולי באמת נתניהו יצליח פעם אחת לעשות משהו?".

עמרוסי הוסיפה כי "איש לא טוען שצריך לפנות אותם, הם לא נמצאים באיזו דילמה לגבי סטאטוס הקרקע שלהם. הם הוקמו בלי אישורים אמריקאים, אני לא יודעת בדיוק מה הוא הסיפור של כל מאחז, אבל אף אחד לא אומר שצריך לפנות אותם- זה לא הפרק. ואם הם לא צריכים להיות מפונים, אז עכשיו, שניה לפני שביידן נכנס".

לשאלת אלבשן "למה זה לא קרה בממשלת הימין הקודמת, שהיה שם נפתלי בנט והיו רק ימניים". ענתה עמרוסי "כי אנחנו חיכינו שיהיה סוף סוף ממשל אוהד בבית הלבן ולא ניצלנו את ההזדמנות של ממשל אוהד בבית הלבן, יש לכם כמה ימים לעשות את זה".

לדבריה "ראש הממשלה שלנו לא ניצל את זה שיש ממשל כל כך אוהד ולא עשה לא סיפוח, לא גל בניה ביהודה ושומרון ואפילו לא הסדרה של היישובים האלה שאם לא עוקרים אותם, למה הם צריכים לחיות בתת תנאים? זאת השאלה המרכזית! אם אף אחד לא מדבר על להזיז אותם בשום תוכנית כרגע אז למה אנשים בגבעת הראל צריכים לחיות עם חשמל זמני מגנרטור ועם תת תנאים כי אין אישורים? את הדבר הזה צריך לעשות לפני שטראמפ בורח".