השיעור בישיבת ההסדר
השיעור בישיבת ההסדרצילום: יח"צ

בכל יום בשלוש עשרה השנים האחרונות, מגיעים תושבי כרמיאל לישיבת ההסדר שבעיר למספר שעות של לימוד תורה.

מדובר בשיעור הלכתי מעמיק בו נלמדות ההלכות המובאות במסכתות בבא מציעא, בבא בתרא וכעת בבא קמא שמועברות על ידי ראש הכולל של ישבת ההסדר אורות כרמיאל הרב יחזקאל שטרן.

אל השיעור נוהרים מכל רחבי העיר וממגוון גילאים שונים. משתתפים בו פנסיונרים, עורכי דין שקבעו את זה ללימוד שבועי, מורים שזהו יומן החופשי ועוד תושבים נוספים.

השיעור נפתח לאור פנייה מפורשת של הקהילה הדתית בעיר לשיעור שבועי בו הם יוצאים מההתעסקות היום-יומית ומתרכזים בתוכנית מיוחדת של לימוד ההלכה. מלבד שיעורי ההלכה והעיון מתקיימים עוד מספר שיעורים שונים ומגוונים בהלכה, אמונה, פרשת שבוע ונביא.

תקופת הקורונה, שהביאה לביטולם של שיעורים רבים, לא הצליחה לבטל את השיעור הזה. בתחילה, כשהיה אסור להתכנס, המשיך השיעור מידי שבוע דרך הזום. לאחר מכן, משהיה ניתן להתחיל להתקהל, חזר השיעור להתקיים בשטח פתוח תוך שמירה על מרחקים גדולים בין לומד ללומד, תוך מסירות נפש ללימוד התורה.

ראש הכולל בישיבת ההסדר אורות כרמיאל ומעביר השיעור הרב יחזקאל שטרן מספר כי "היכולת לחבר את הציבור הרחב ללימוד משמעותי ועמוק כמו הלימוד הישיבתי אצלינו בישיבת ההסדר-גבוהה כרמיאל מראה שהתורה יכולה להתחבר לכל אחד ואחד מעם ישראל, בגדלותה. אנו רואים חבורה שלמה שלומדת, שיש לה מה לומר, תלמידי חכמים ממש למרות שמדובר בציבור שעובד ולומר, כזה שנמצא בשלבים אחרים ובכל זאת הוא מוצא זמן להשקיע ולהקיף מסכת שלמה, זה גודל, גדלות שנמצאת בעומק".