איראן
איראןצילום: ISTOCK

גורמים בכירים בעולם הביון טוענים כי פרסום דבר חיסולו של מספר 2 באל קאעידה, אבו מוחמד אל-מסרי, נעשה רק לאחר שהושג מידע מודיעיני על כך שאיש מתכנן שורה של פיגועים במזרח התיכון, כך פורסם בחדשות כאן.

לדברי הגורמים, "מדובר במעקב צמוד של למעלה משנה, מבצע נקי שיצא לפועל ללא תקלות. אבו מוחמד אל-מסרי החל לתכנן גם פיגועים כנגד ישראלים ומטרות יהודיות בעולם, וכך חברו האינטרסים לעניין אחד, גם של ארה"ב וגם של ישראל".

עיתון "הניו יורק טיימס" דיווח כי הבכיר נורה למוות ברחובות טהראן ביום השנה לפיגוע בשגרירויות ארצות הברית בשנת 1998, שהוא היה אחד האחראים לו. יחד עם עבדאללה חוסלה גם בתו, האלמנה של בנו של אוסאמה בן לאדן.

ישראל, ארצות הברית ואפילו אל קאעידה לא התייחסו להתנקשות. מנגד, איראן הכחישה הדיווח ומטעם משרד החוץ בטהראן נמסר כי "אין טרוריסטים של אל קאעידה באיראן, וושינגטון ותל אביב מנסות להתנער מאחריות לפעילות של אל קאעידה וארגוני טרור".

על פי הדיווח, המתנקשים היו שני רוכבי אופנוע, שירו חמישה כדורים מאקדח בעל משתיק קול. ארבעה יריות חדרו למכוניתו של הבכיר ואחד נוסף לרכב אחר שהיה במקום.

העיתונאי רונן ברגמן, שכתב את הידיעה בניו יורק טיימס, סיפר כי "השיטה בה מגיעים שני רוכבים על אופנוע, כשאחד נוהג והשני יושב מאחוריו ויורה, היא שיטה שהמוסד משתמש בה לא מעט פעמים, לפחות על פי פרסומים זרים".