חיסול. אילוסטרציה
חיסול. אילוסטרציהצילום: ISTOCK

חיסולו של מספר 2 באל קאעידה, אבו מוחמד אל-מסרי, עורר רגשות מעורבים בבני המשפחות של הנרצחים הישראלים בפיגוע שאירע לפני 18 שנים במומבסה שבקניה בו הותקף מלון 'פרדייז' בעיר.

בעיתון 'ידיעות אחרונות' פורסמו תגובתיהם של בני משפחת דה אוילה ששכלה בפיגוע את אבי המשפחה אלברט שהיה מדריך טיולים ושל הורי שני הילדים הישראלים שהרצחו, דביר ונוי אנטר הי"ד.

רות דה אוילה, בתו של אלברט סיפרה, "חיסולים זה דבר שלא קל לי איתו, אבל כן, זהו יום שיש בו צדק על כך שהאדם שגרם סבל לי ולהרבה משפחות, קיבל את עונשו. היה לי ברור שהוא יחוסל. טוב שהוא לא יוכל לסכן יותר אף אחד".

אורה אנטר, אמם של דביר ונוי הוסיפה, "אני מעדיפה לא להתעסק בעבר, במיוחד לא לפני האזכרה, כי זה קשה ואני צריכה לתחזק את המשפחה. "המוות של דביר ונוי לא עוזב אותנו. תמיד מרגישים את הבור בלב. ידעתי שישראל תחפש אותו, לא משנה כמה שנים יעברו, למרות שזה לא יחזיר לנו את הילדים, ולא ימחק את האבדן. זה נותן לנו כוח למשוך עוד כמה שנים".

גורמים בכירים בעולם הביון טענו כי פרסום דבר החיסול, נעשה רק לאחר שהושג מידע מודיעיני על כך שאיש מתכנן שורה של פיגועים במזרח התיכון, כך פורסם בחדשות כאן.

לדברי הגורמים, "מדובר במעקב צמוד של למעלה משנה, מבצע נקי שיצא לפועל ללא תקלות. אבו מוחמד אל-מסרי החל לתכנן גם פיגועים כנגד ישראלים ומטרות יהודיות בעולם, וכך חברו האינטרסים לעניין אחד, גם של ארה"ב וגם של ישראל".

עיתון "הניו יורק טיימס" דיווח כי הבכיר נורה למוות ברחובות טהראן ביום השנה לפיגוע בשגרירויות ארצות הברית בשנת 1998, שהוא היה אחד האחראים לו. יחד עם עבדאללה חוסלה גם בתו, האלמנה של בנו של אוסאמה בן לאדן.

ישראל, ארצות הברית ואפילו אל קאעידה לא התייחסו להתנקשות. מנגד, איראן הכחישה הדיווח ומטעם משרד החוץ בטהראן נמסר כי "אין טרוריסטים של אל קאעידה באיראן, וושינגטון ותל אביב מנסות להתנער מאחריות לפעילות של אל קאעידה וארגוני טרור".

על פי הדיווח, המתנקשים היו שני רוכבי אופנוע, שירו חמישה כדורים מאקדח בעל משתיק קול. ארבעה יריות חדרו למכוניתו של הבכיר ואחד נוסף לרכב אחר שהיה במקום.