מנכ"ל הביטוח הלאומי בביקור במרכז התעסוקה 'אוהל שרה'
מנכ"ל הביטוח הלאומי בביקור במרכז התעסוקה 'אוהל שרה'צילום: יעקב נחומי

חניכות מערך התעסוקה של 'אוהל שרה' קידמו בהתרגשות את בואו של מנכ"ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר לביקור במערך המעסיק חניכות במגוון רמות תפקוד בבני ברק.

את הסיור הובילו ראש המוסדות והמנהל הרוחני הרב אברהם גינזבורג ומנהלת 'אהל שרה' מלכה ויינברג.

ביקורו של מנכ"ל הביטוח הלאומי נפתח במטה הראשי של 'אהל שרה', בו שוכן גם ה'מע"ש' - מרכז התעסוקה של הארגון. המע"ש משמש כמסגרת יומית תעסוקתית קבועה עבור החניכות, ובו משולבים פעילויות תעסוקה מגוונות, קו ייצור של מוצרי אומנות ומוצרים לשמחות בהתאמה אישית, הווי חברתי ופעילויות העשרה. כל הפעילות מתקיימת בסביבה תומכת ומקצועית.

שפיגלר ביקש לבחון מקרוב את הפעילות התעסוקתית במסגרות היום, ושמע מהחניכות את חוויותיהן מהפעילות המשולבת מהקהילה המאפשרת להם לחיות בחברת השווים. שפיגלר שהתרשם מהיקף הייצור ושיתוף העובדות והעובדים אמר כי כל יצרן או בעל עסק שמעביר את הייצור שלו למע"ש של אהל שרה, הוא שותף לדבר מצווה.

במהלך הביקור שמע המנכ"ל על מקרים בהם חניכות המשולבות בתעסוקה במפעלים וארגונים חיצוניים שהוצאו לחל"ת ולא קיבלו את המענקים ודמי האבטלה שמגיעים להן, מנכ"ל הביטוח הלאומי הבטיח לבדוק את העניין באופן אישי ולסייע בו: "כל אדם שעבד, זכאי לקבל דמי אבטלה גם אם הוא במסגרות תעסוקתיות נתמכות לאנשים עם מוגבלויות".

חלקו השני של הסיור התקיים בדירת חניכות כדי לבחון את מערך הדיור של הארגון שמפעיל למעלה מ-25 דירות מגורים ברחבי בני ברק. שפיגלר שמע ממנהלת מערך הדיור, מלכי ריכניצר, על החיבור של הצוות והדיירות, על פעילות הפנאי ועל החשיבה וההשקעה ברווחת הדיירים בדירות 'אהל שרה'.

הסיור הסתיים בישיבה משותפת עם ראשי הנהלת 'אוהל שרה', ששיתפו באתגרים שעימם מתמודד הארגון בהתנהלות השוטפת ובמיוחד לאור משבר הקורונה. לדברי מנכ"ל הביטוח הלאומי, הוא פועל לשנות את הגישה הכללית של הביטוח הלאומי. "אנחנו נהפוך את כל התהליכים לקלים ופשוטים יותר ונימנע מהתערבות בהחלטות מקצועיות של הארגונים"

עוד אמר: "ביטוח לאומי רואה חשיבות גדולה להיות מעורה ושותף בנושאי רווחה. אין ספק שזו עבודת קודש לעסוק בחינוך בכלל ובחינוך מיוחד בפרט. אפעל להעמיק את שיתוף הפעולה עם אהל שרה ולסייע להם בפעילותם החשובה". בנוסף אמר שפיגלר כי יסייע בהקלות לקבלת תקציבים לבינוי ופיתוח במסגרת המסלולים השונים ובקרנות הפיתוח של הביטוח לאומי.

ראש המוסדות והמנהל הרוחני בארגון 'אהל שרה' הרב אברהם גינזבורג אמר: "מאז ההקמה של ארגון 'אהל שרה' בידי הורי לפני למעלה מארבעים שנה, הביטוח הלאומי מסייע ועוזר רבות לאוכלוסיית בעלי הצרכים המיוחדים. שמחנו לארח את מר מאיר שפיגלר בפרוייקטים השונים של הארגון ולגלות אדם בעל לב חם, רגיש לצרכים של האחר ובמיוחד לאנשים במצוקה ויחד עם זאת איש עשיה שפועל לקדם דברים ללא בירוקרטיות מיותרות. אני מקווה ששיתוף הפעולה בין 'אהל שרה' לביטוח הלאומי ימשיך ויתעצם לטובת בעלי הצרכים המיוחדים בבני ברק והסביבה".

מלכה ויינברג, מנהלת 'אהל שרה', הוסיפה "ביקור מנכ"ל הביטוח הלאומי באהל שרה הוא הבעת אימון בצוותים ובפעילות המקצועית שנעשית בכל המערכים שלנו. שמחנו לשמוע ממר שפיגלר שהוא יפעל לפתרון סוגיות שמקשות על חייהם של בעלי הצרכים המיוחדים וכן שהוא פועל להגמיש את הנהלים והבירוקרטיות לפעילות משותפת עם הביטוח הלאומי. אנו בטוחים כי ביקור זה יניב שיתופי פעולה עתידיים לטובת חניכי אהל שרה בפרט ואנשים עם צרכים מיוחדים בכלל".

בסיום הביקור, העניקו חניכים מתלמוד התורה של 'אהל שרה' לוגו של הביטוח הלאומי עשוי מפסיפס בעבודת יד כהוקרה על פעילותו רבת השנים של שפיגלר למען אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים ועל האוזן הקשבת והתמיכה בצרכים של 'אהל שרה'.