ראובן ריבלין
ראובן ריבליןצילום: עמוס בן גרשום / לע"מ

נשיא המדינה ראובן ריבלין ביקר היום (ראשון) בעיר בני ברק ונפגש עם ראשי הערים החרדיות.

הנשיא ביקר תחילה בחמ"ל הקורונה שבעיר וקיבל סקירה מפי ממונה הקורונה במגזר החרדי אלוף (במיל') רוני נומה וראש העיר בני ברק אברהם רובינשטיין.

לאחר מכן, קיים הנשיא פגישה עם ראשי הערים החרדיות: ראש העיר בני ברק אברהם רובינשטיין, ראש מועצת קרית יערים יצחק רביץ, ראש עיריית ביתר עלית מאיר רובנשטיין, ראש עיריית אלעד ישראל פורוש, ראש מועצת רכסים דן כהן וראש מועצת עמנואל אליהו גפני – בה דנו בהמשך הצעדים במאבק בנגיף הקורונה ובהיערכות הערים לחורף.

בדבריו לראשי הרשויות אמר הנשיא, "הקורונה גבתה מאתנו קורבנות רבים בנפש, והמאבק בה עד היום תובע מאתנו ויתורים קשים ביותר בניהולה התקין של שגרת חיינו. מטבע הדברים, משפחות ברוכות ילדים עלולות להיות רגישות יותר להדבקה; מי שמתכנסים מספר פעמים ביום לתפילה, וללימוד תורה בחברותא, רגישים יותר להדבקה. זה טבעי, ולצערנו החברה החרדית שילמה ומשלמת על כך מחיר כבד, בחיי אדם".

הנשיא התייחס לסכנת ההסתה. "בשעת משבר כזאת, אל לנו לטפול האשמות איש על רעהו. אנו, בני העם היהודי, למודי ניסיון צורב בכל מה שקשור לסטיגמות, ולהאשמות פושעות בהפצת מחלות, לא עלינו, ומה ששנוא עליך אל תעשה לחברך. לא הוויכוח ביננו מסוכן. מסוכנת ההסתה".

לדבריו, "יש סכנה של ממש, כאשר בנוסף להתמודדות עם נגיף הקורונה, הציבור החרדי צריך להתמודד יום יום עם ההתפרצות הנוראה של נגיף השנאה. ואת הדברים האלה אני אומר לא רק כאן, בפניכם. אמרתי אותם בכנסת, ואל מול הציבור כולו, חייבים להפסיק את ההסתה נגד הציבור החרדי".

ריבלין התייחס לבשורת החיסונים ואמר, "גם כשבשורות מלאות תקווה בנוגע לחיסון מתחילות לעשות להן כנפיים, אל לנו לרפות את ידינו במאבק הבלתי מתפשר בהתפשטותו של הנגיף. עוד לא ברור מהי יעילותם של החיסונים שיפותחו, מתי יגיעו, מהן ההשפעות ארוכות הטווח של המחלה, ובאיזה קצב אפשר יהיה להתחסן. עלינו להמשיך ולתכנן את חיינו כאילו אין חיסון באופק".

הנשיא שיבח את תפקודם של ראשי הרשויות כמנהיגים בעירם ואמר: "משבר הקורונה פקד אותנו במשמרת שלנו, במשמרת שלכם. אתם נדרשתם ל"חובת ההשתדלות". נדרשתם להנהיג את הקהילות שלכם בתנאים לא פשוטים של חרדה ושל חוסר ודאות. אתם, שמכירים מקרוב את הקהילות שהפקידו בידיכם את ניהול הקריות והערים, את היומיום שממנו מורכבים "החיים עצמם", אתם המנהיגים הנכונים לעת הזאת".

ראש העיר בני ברק, אברהם רובינשטיין שאירח את הנשיא ואת ראשי הערים שהגיעו מכל הארץ אמר בביקור: "כראש עיריית בני ברק, העיר המנוסה ביותר במאבק נגד הקורונה, הנגיף מטריד אותי אבל מטריד עוד יותר – השסע החברתי העמוק בין המגזרים בשנה האחרונה. ביקור הנשיא היום מחדד את הרצון העז שלנו, של תושבי העיר בני ברק ושל כלל הערים החרדיות לאחדות".

עוד הוסיף, "העיר בני ברק מאמינה בבניית גשרים ולא בבניית חומות. כל אדם יודע את אמרת חכמינו כי 'בית המקדש השני חרב בגלל שנאת חינם' – אך אנו רחוקים מלהפיק את הלקח ממנו. החוסן הלאומי שלנו טמון אך ורק באחדות שלנו ובאהבת חינם. כולנו יחד עם אחד, ורק יחד נבנה כאן אומה לתפארת, נצלח אתגרים וננצח בעזרת השם, גם הפעם".