הדיון בוועדת החוץ והביטחון
הדיון בוועדת החוץ והביטחוןצילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

ועדת החוץ והביטחון, בראשות ח"כ צבי האוזר, קיימה היום דיון מהיר בנושא 'התערבות ומימון מדינות זרות'.

ראובן עזר, ראש אגף מדיניות חוץ במטה לביטחון לאומי סיפר כי בדיון כי "הוחלט לפני למעלה משנתיים שנפעל מול הממשלות האירופאיות בכל הקשור לתמיכה שארגונים פלסטינים אשר עוסקים בלוחמה משפטית נגד ישראל, שוללים את זכות הקיום של ישראל, מסיתים לאנטישמיות, עוסקים בחרם על ישראל וכו"'.

"הייעוץ המשפטי לממשלה הנחה אותנו שלא לפעול בכל הקשור לעמותות ישראליות, ועל כן פועלים רק לגבי הפלסטיניות. חלק מהממשלות כבר ביצעו רביזיה ובדקו את התמיכות יותר לעומק, ובחלק אחר מצאנו אוזן פחות קשבת והם אף הפסיקו לפרסם את התמיכות שהן נותנות. כתוצאה מהפעילות שלנו, האיחוד האירופי הכניס לחוזי התמיכה שלו ארגונים הפלסטינים, סעיף בו הם מתחייבים שאסור להם להעביר כספים לפעילים המופיעים ברשימת ארגוני הטרור של האיחוד. כאמור, חלק מהמדינות נהיו פחות שקופות, מה שמקשה את המעקב, אבל אנו ממשיכים לפעול", הוסיף עזר.

יו"ר הוועדה, סיכם את הדיון, על ידי העלאה להצבעה של החלטה, אשר אושרה ברוב קולות. "הוועדה מביעה את דאגתה ממעורבותן של מדינות התומכות בארגונים או יחידים הפועלים במישרין או בעקיפין לפגוע בישראל. הוועדה קוראת לחברי פרלמנטים במדינות המממנות ארגונים הפועלים כנגד ישראל לפעול אצל ממשלותיהם ולמנוע מעורבות פסולה שכזו".

הוועדה גם דרשה מהמל"ל, להציג בפניה בתוך 90 יום, דו"ח סיכום שנתי באשר לפעולות של ממשלות זרות התומכות בארגונים הפועלים במישירין או בעקיפין נגד ישראל וכן פירוט פעולותיה של הממשלה על כל זרועותיה כנגד תופעה זו וכן המלצות לפעולות עתידיות נדרשות.