בריימו הערב מול ת"א
בריימו הערב מול ת"אצילום: עודד קרני, מנהלת הליגה

אין חדש תחת השמש. בכל 7 השנים האחרונות ניצחה הפועל ירושלים את הפועל ת"א במשחק דרבי האדומות הראשון של העונה. בשלוש השנים האחרונות, הגדילו ועשו הירושלמים כשגברו על היריבה מת"א בהפרש דו-ספרתי.

הערב (שני) שוב נפגשו השתיים ושוב הירושלמים הם אלה שניצחו במשחק דרבי האדומות הראשון של עונת 2020/21, ושוב בהפרש דו-ספרתי עם 88:76.

האדומים מת"א שהשיגו ניצחון בכורה בליגה במחזור הוקדם באולמם הביתי, קיוו להמשיך את ההופעות הביתיות הטובות ולרשום ניצחון שני ברציפות ולקטוע את המאזן הלא מחמיא מול הירושלמים, אך למעשה, בדומה לנהריה יריבת ירושלים במחזור שעבר, רדפו אחריהם כל הערב מהכדור הראשון ועד לשריקת הסיום בדרך לניצחון שני ברציפות של ירושלים בליגה שעולה למאזן 0:2.

וכך, המשחק שעמד בסימן 100 - משחק הליגה ה-100 בין השתיים בכל הזמנים במסגרת הליגה הסדירה, הסתיים כמו כל כמעט כל הקודמים, בניצחון האדומים מהבירה שעלו לשחק בסגל קצר במיוחד ועם ארבעה זרים בלבד.

גם 23 נקודות של ים מדר הצעיר שעתיד להיבחר בדראפט ה-NBA בעוד מספר ימים, בהופעתו האחרונה במדי הפועל תל אביב לא עזרו למארחים שחוזרים למאזן שלילי העונה, עם הפסד רביעי בכל המסגרות. ככה לא בונים קבוצה.

אדומה נוספת שנותרה מושלמת אחרי משחקה הערב במסגרת ליגת ווינר סל, היא העולה החדשה, הפועל חיפה. האדומים מחיפה משווים את פתיחת העונה הטובה ביותר שלהם מזה 37 שנים עם ניצחון בתוצאה 91:106 על עירוני נס ציונה ועולים למאזן שלושה ניצחונות רצופים מאז פתיחת העונה. היה שווה לחכות.