"אני לא חושב שנלך לבחירות בקרוב"דוברות

השר לענייני ירושלים ומורשת ויו"ר הבית היהודי הרב רפי פרץ מעריך שלמרות המשברים הקשים בתוך הממשלה הבחירות לא יתקיימו בטווח הזמן הנראה לעין.

בראיון בועידת החינוך הלאומית ה-2 של מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא ועיתון מקור ראשון אמר הרב פרץ, "אני לא מעלה על דעתי שנתניהו וגנץ לא ימצאו את הדרך איך להמשיך הלאה. עם ישראל לא יסלח לנו אם נלך לבחירות חדשות.

''בממשלה יש קשיים אבל בכל נושא הקורונה וההתמודדות זה מאוד מקצועי. אני נמצא בישיבות ממשלה אינסופיות ובקבינט, מדינת ישראל בדברים הקריטיים שלשמה הלכנו ביחד מתנהלת טוב. אני לא חושב שנלך לבחירות בזמן הקרוב".

השר התייחס גם ליריביו הפוליטיים במגזר הדתי לאומי נפתלי בנט ובצלאל סמוטריץ'. "אני לא נכנס לשיקולים הפוליטיים של שניהם. אני רק יודע שנפתלי אמר בצורה מאוד ישרה והוגנת שימינה זאת מפלגה ימנית, ישראלית וליברלית וממילא בית הציונות הדתית זה הבית היהודי. אני חושב שקורים דברים נפלאים בבית היהודי. אני חושב שההחלטה להיות חלק מממשלת ישראל הייתה החלטה נכונה ביותר. אנחנו עוזרים מאוד במשבר גדול. כך חונכתי כבן הציונות הדתית וכך אני מחנך את הילדים שלי. כל הכספים של הציבור שלנו עוברים דרכנו, אנחנו עוזרים לכולם".

כשנשאל על עתידו הפוליטי ענה, "אני לא מתכוון לפרוש מהחיים הפוליטיים אבל אני לא הסוגיה. הסוגיה היא הבית היהודי. אני רוצה שכל הכוחות יגיעו ונעשה מפקד ופריימריז. מפלגת הבית היהודי הולכת להיות המפלגה הציונית הדתית המובילה. זה לא במקרה שכל מיני מפלגות אחרות מחזרות אחרי אנשים שלנו. אנחנו בהחלט על המפה ונצמח ונהיה עוד יותר גדולים על המפה. מתוך זה חיבורים אפשריים בהמשך".

כשר החינוך לשעבר הוא התבקש להתייחס לתפקוד המערכת בימי הקורונה. "לדעתי נעשתה טעות בפתיחה המחודשת לפני הגל השני, בספטמבר פתחנו מהר מדי, היה לחץ של הציבור. מה שעושים עכשיו זה שעוברים לשלב הבא רק אחרי שהשלב הקודם לא העלה את הרמה. אם עלה או עוצרים או יורדים, זאת הדרך. בסך הכל אנחנו בקונטרול טוב וזהיר מאוד".

"השר גלנט שוקל שיקולים מאוד נכונים. כשהוא אמר שבראשון בספטמבר יפתחו הלימודים הוא אמר אמירה מנהיגותית, הוא מאוד זהיר בדברים שלו. הוא לא פותח מכאן עד להודעה חדשה. בסך הכל הוא פועל נכון", סיכם הרב פרץ.