ח"כ פינדרוס למען הסדרת התיישבות הצעירה

ועדת החוקה התכנסה הבוקר (שלישי) לדון בהצעה לסדר של ח"כ אריאל קלנר בנושא אי הסדרת המאחזים ביו"ש.

יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ יצחק פינדרוס תקף במהלך הדיון בחריפות את דו"ח טליה ששון ודרש כי יחזרו להתייחס למאחזים בדרך שהיתה נהוגה לפני פרסומו. "אני המום שאני נמצא בדיון 15 שנה אחרי המעשים הנוראים והמושחתים שנעשו על ידי ממשלת ישראל ב-2005 בהזמנת דו"ח טליה ששון. כולם ידעו כשהזמינו את הדו"ח, מי מקבל את הדו"ח, מה היא תכתוב בדו"ח והבינו טוב מאוד שהדו"ח יכניס את ההתיישבות למצב מאוד בעייתי".

"יש כאן בעיה אמתית", אומר פינדרוס, "אי אפשר לקדם הליכי תכנון, לא בגלל בעיות משפטיות, אלא בגלל בעיות מדיניות. הדרך היחידה לעבוד ביהודה ושומרון, בגלל שזה שטח צבאי, היא להוציא את המשפטנים שמראש יודעים מה עמדתם מהשיח ולטפל בישובים האלה. הסיבות שהישובים האלו לא מוסדרים הן מדיניות, לא תכנוניות או משפטיות. אי אפשר לערבב את שני הדברים האלה, ולהגיד לכל ישוב תחכה לאמצעי הביטחון, עד שיועיל בטובו שר המשפטים ויחליט על עמדה חדשה".

"נניח שנשמע על הפקדה של עשרה ישובים, מה נעשה עם שאר הישובים? צריכה להיות הבנה בסיסית, כמו שהייתה עד 2005 כשהזמינו את הדו"ח הארור הזה, שיש חיים שמתנהלים במקביל למסלול המדיני. אתה לא צריך להתנות חשמל בישוב במסלול המדיני, אתה לא צריך להתנות מרכיבי ביטחון במסלול המדיני, אתה לא צריך להתנות בניית מועדון נוער במסלול המדיני".

"אין שום סיבה בעולם שאנשים האלה ייסבלו בגלל שאנחנו תלויים מי יהיה נשיא ארה"ב. יושבים 25 אלף ישראלים וסובלים רק בגלל שעוד לא החליטו איזה יועץ משפטי יחליט מתי יהיה מרכיב ביטחון. לכן דו"ח טליה ששון צריך להיגנז. להוציא את חוות הדעת שהיו עד 2005 ועם זה לעבוד", סיכם פינדרוס.