הרב אליעזר מלמד
הרב אליעזר מלמדצילום: ישיבת הר ברכה

נמשכת ההסתה מצד גורמים חרד"לים קיצוניים נגד רב הישוב הר ברכה הרב אליעזר מלמד זאת לאחר שהשתתף בפאנל משותף עם רבה רפורמית בכנס וירטואלי לפני כחמישה חודשים על ידי העיתון "מקור ראשון".

אחד הגורמים המרכזיים הפועלים נגד הרב מלמד הוא פעיל חרד"לי מוכר, אשר פעולותיו ממומנות על ידי איל הון המעורב בקשר עם גופי תקשורת וחינוך דתי.

"מדובר באיש עם אובססיה רבה נגד עמדותיו התורניות של הרב אליעזר מלמד. הוא פועל בכוחנות ומסית רבנים בציונות הדתית נגד הרב מלמד. הוא זוכה לתמיכה גם מצד ישיבה מסוימת שחברה אליו בעליהום גם התקשורתי", סיפר לערוץ 7 אדם שעבד עם אותו גורם לאחרונה.

לדבריו, "מדובר באדם דתי קיצוני הנלחם בכל כוחו נגד הציונות הדתית הקלאסית. יש לו השפעה מכוח הכסף הגדול שהוא מקבל מאותו אדם עשיר, שככל הנראה לא מודע לנעשה מצד יד ימינו".

בשבוע שעבר פרסם אותו פעיל עצומה של עשרות רבנים נגד הרב מלמד, ששמו לא הוזכר בה אך כוונה נגדו. לערוץ 7 נודע כי לחלק מהרבנים המרכזיים שהוחתמו על העצומה לא הוסבר שהיא מכוונת נגד הרב מלמד, ונאמר להם באופן כללי שמדובר בעצומה נגד קשרים עם רפורמים.

נציין כי גם הרב יצחק יוסף הצטרף למתקפה על הרב אליעזר מלמד למרות שאביו הראשון לציון הרב עובדיה יוסף זצ״ל נועד בעצמו עם משלחת רפורמים.

ביממה האחרונה פעל אותו גורם גם מול הראשון לציון הרב שלמה משה עמאר, רב העיר ירושלים, שתקף במרומז, "אמרו לי על איזה חכם, מסכן שנפל בבור תחתית והלך לדבר עם רפורמים. אפשר לומר לכם טיפשות כזו רחמנא ליצלן צריך להתפלל עליו שה' יציל אותו שיקום ויודה בשטות הזאת ויתרחק".

"כי אלה זה לא מחוסר ידיעה, הם קבעו לעצמם דרך לעקור את התורה, להוציא אותה, אלה הרפורמים את כל התורה רוצים לעקור והם נלחמים על זה", הוסיף הרב עמאר.