בנט ונתניהו
בנט ונתניהוצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין היום (שלישי) לתחנת הרדיו גלי ישראל והתייחס לאפשרות שבני גנץ יהיה ראש ממשלה, לנפתלי בנט שנוסק בסקרים מולו ולבחירות בארה"ב.

נתניהו הסביר מדוע איננו מחווה דעה בנושא הבחירות בארה"ב ואיננו מכנה את ביידן כ'נשיא הנבחר', "למה אני צריך לחוות דעה? יש שם תהליכים מוסדרים, יש להם תהליך פנימי. אני חושב שכולם פחות או יותר מבינים מה פחות או יותר הולך להיות".

"זה לא עניין פרסונלי או מפלגתי, נשתף פעולה עם כל מי שינהיג את ארה״ב כדי לייצג את האינטרסים ושלנו, של מדינת ישראל, אני וודאי אשתף פעולה עם הממשל הבא", הדגיש.

לאחר שנשאל האם גנץ יהיה ראש ממשלה השיב נתניהו, "מי יודע? יתנו - יקבלו. בינתיים אנחנו מקבלים ממשלה בתוך ממשלה, במידה רבה זה יקבע את ההמשך".

נתניהו יצא בראיון במתקפה חריפה על יו"ר ימינה נפתלי בנט, "אני לא יודע אם בנט הוא ימין או שמאל. תלוי באיזה יום שואלים. יש שם שתי מפלגות. בנט הצביע בעד לפיד לראשות הממשלה. הוא הצביע עם הרשימה המשותפת. סמוטריץ הצביע נגד".

על נאומה של המשנה ליועמ"ש דינה זילבר בכנס המכון הישראלי לדמוקרטיה אמר נתניהו "זה בלתי יאומן, זה שבירה של כללי הדמוקרטיה".

בהמשך הראיון הבהיר נתניהו "לא אשען על הרשימה המשותפת כי הם תומכי טרור. יש מאבק בחברה הערבית בין אלה שהם איסלאמיסטים שרוצים לקחת אותנו לאחור לימי הביניים לבין אלה שרוצים להשתלב".

בתגובה למתקפת נתניהו נגדו צייץ בנט: "אנשים רעבים ללחם באילת. תור ארוך לבית תמחוי בעיר. תור לאוכל. צעירים לצד מבוגרים שכל חייהם התפרנסו בכבוד מרכינים ראש. 70% מהאילתים מובטלים. לא היה דבר כזה. חייבים להציל את ישראל".

"כן, זה הכי בוער. לאפשר לאנשים להביא לחם הביתה. אין משימה יותר בהולה מזו למנהיג עם ישראל", הוסיף.

מכחול לבן נמסר בתגובה לדבריו של נתניהו, "מי שרוצה את טובת המדינה לא מבצע פיגוע כלכלי באזרחי ישראל למען הישרדות פוליטית. נתניהו, אם להתקפל זה לסייע למיליון מובטלים- תתקפלו עכשיו ומהר, או שתישא בתוצאות".

נזכיר כי לאחרונה התהדק מאוד שיתוף פעולה בין ראש הממשלה והליכוד ובין מפלגת רע"ם, אחת מארבע המפלגות המרכיבות את הרשימה המשותפת, הנחשבת לחלק מהתנועה האיסלאמית.

בין היתר השתתף נתניהו בשבוע שעבר באופן חריג בישיבה של הוועדה למיגור הפשיעה בחברה הערבית בכנסת, בראשה עומד יו"ר רע"ם, ח"כ מנסור עבאס.

בסביבתו של נתניהו מקווים כי בשעת מבחן יצליח לפצל את הרשימה המשותפת ולייצר שיתוף פעולה עם רע"ם שיאפשר לו לייצב את שלטונו גם ללא ממשלת רוטציה.