מסוף טאבה
מסוף טאבהרש"ת

ועדת הכנסת בראשות ח"כ איתן גינזבורג דחתה את בקשת יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה ח"כ מיקי חיימוביץ' לקבוע כי הסתייגויותיהם של חה"כ בצלאל סמוטריץ' ושלמה קרעי להצעת חוק הכניסה לישראל, הינם נושא חדש.

לטענת ח"כ בצלאל סמוטריץ', הצעת חוק הכניסה לישראל מאפשרת להכריח בקר לעבוד בשבת, אף שבפועל לא כופים על עובדים לעבוד בשבת.

הצעת החוק שהוגשה מטעם הממשלה, מבקשת להסדיר את סמכויותיהם של בקרי הגבול כלפי העוברים במעברי הגבול בחקיקה ראשית, סמכויות שבפועל יש לבקרים מתוקף צו של שר הפנים.

סמוטריץ' ושלמה קרעי הציעו להוסיף לנוסח הצעת החוק סמכות שתאפשר לקצין ביקורת הגבולות או לממונה, לפטור בקר גבול מלעבוד בשבת.

יו"ר ועדת הפנים ח"כ מיקי חיימוביץ' חששה מפני השפעות רוחב שיהיו לתוספת לחוק ביחס לשוטרים וכבאים.

לעומתה, סמוטריץ' ושלמה קרעי טענו שהתיקון המוצע, נקודתי לבקרי הגבול בלבד. לדברי סמוטריץ', ההצעה הינה על דעת שר הפנים ואנשי המקצוע.

ח"כ שלמה קרעי הציע להסיר מהחוק את הסעיף שמסמיך את שר הפנים להעניק לעולים חדשים דרכון, עד אשר העולה יגור בארץ פרק זמן שיקבע. "מגיעים ארצה אנשים שמתחזים לעולים חדשים, מקבלים דרכון, סל קליטה זכות הצבעה ונעלמים. זה ההזדמנות לבטל את הדבר הזה. לא ניתן לכם להמשיך לעשות קומבינות", אמר קרעי.

חברי הכנסת יוליה מלינובסקי ואלעזר שטרן התנגדו להצעה בטענה כי ההצעה אינה קשורה להצעת החוק. הדיון היה סוער.

בשיתוף פעולה של חברי כנסת מהקואליציה והאופוזיציה, חברי הוועדה דחו את בקשת יו"ר ועדת הפנים וקבעו כי הצעותיהם של סמוטריץ' וקרעי אינם נושא חדש. לאור ההחלטה, אין מניעה להכניס את הסעיף המוצע לנוסח הצעת החוק.

יצוין כי ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד) שהתנגד להצעה, הגיש בקשה להצבעה חוזרת. (רביזיה) ההצבעה החוזרת תידון במועד אחר.