פרופ' איתמר גרוטו
פרופ' איתמר גרוטובאדיבות המצלם

אחרי 13 שנה במשרד הבריאות, ואחרי שכיהן כמשנה למנכ"ל המשרד באחת התקופות הבריאותיות הסוערות בישראל, פורש פרופ' איתמר גרוטו מתפקידו.

בראיון לחדשות 13 סיפר גרוטו על ראיון שנשקל בימים אלו במשרד הבריאות, של "סגרים מתוכננים מראש" במטרה למנוע את הבעיות שבסגרים פתאומיים הפוגעים בבעלי עסקים, בעובדים ובמשק.

"אחת החלופות שמדברים עליהן היא ליצור מצב שבו אחת לתקופה יש סגר מתוכנן מראש, ואז אנשים יכולים לדעת, לתכנן, להיערך מראש, להוציא עובדים לחל"ת, לא לשמור סחורה וכולי", הוא הסביר.

בראיון התייחס גרוטו לדיווחים על עימותים בינו לבין המנכ"ל לשעבר משה בר סימן טוב, "הוא בא מהצד הכלכלי ומעולם מאוד אנליטי, כך שאני נהייתי הרופא הבכיר במשרד וזה יצר כל מיני מתחים".

אחד הרגעים הזכורים מתקופת כהונתו יהיה הרגע שבו התיר לאיש העסקים טדי שגיא להיכנס לארץ מבלי שייאלץ לשהות בבידוד כפי שהחוק מחייב. "זו הייתה תקופה מאוד קשה בשבילי", אמר על הביקורות שקיבל. "אפשר להגיד שזה אחד הרגעים הקשים ביותר שהיו לי במשבר הזה. הופתעתי מהעוצמה שזה גרר".

"אני רציתי להיות מנכ"ל המשרד", סיפר גרוטו על ההחלטה לפרוש, אותה קיבל אחרי חופשה במדבר, "כבר כמה שנים טובות עוד התמודדתי על התפקיד, הצעתי את עצמי".

כעת הוא מתכוון לחזור לאקדמיה, לקחת שנת שבתון ולנוח מהתקופה האינטנסיבית שעבר - שהפכה אותו לאדם מפורסם, על כל המשתמע מכך. "זה להפוך להיות סלב - ויש לזה מחיר".