מחאת סוחרי שוק הכרמל
מחאת סוחרי שוק הכרמלצילום: Miriam Alster/Flash90

מחאת סוחרי שוק הכרמל: עבד שכרא, סוחר משוק הכרמל הידוע בכינויו 'ינעל העולם', סיפר בכאב רב על שגרת החיים המורכבת מאז החלו הגבלות הקורונה. לדבריו, חבריו חיים מהיד לפה, והם לא מבינים מדוע הם לא יכולים לפתוח את החנויות והבסטות בשוק.

הכאוס בהנחיות משרד הבריאות והממשלה ממשיך, ורבים תוהים מדוע חנויות הרחוב הורשו לפתוח, מרכזי 'ביג' הורשו אף הם לחדש את פעילותם, אך שוק הכרמל נותר סגור? עבד שכרא הביע את דעתו על המצב, ואמר: "הכול פה הזוי, איך פותחים שווקים אחרים כמו הביג ושוק בצלאל? והביג והקניונים וחנויות הרחוב, מה איתנו? זה רחוב הכרמל, אנחנו צריכים לפתוח לפי ההנחיות. החלק למטה בשוק הכרמל עובדים כרגיל ואנחנו עולם אחר. אנחנו לא יודעים אם יש פה חיידק או שזה פשוט פוליטי. שבועיים-חודש תסגרו את הכול ולא אחד שיעבוד ואחד שימות, זה לא הולך ככה".

הוא ציין כי רשתות הסופרמרקטים הוסיפו לחנויות מוצרי הלבשה והנעלה, ואף צעצועים, ואמר בכאב: "לא יהיה לנו טעם לפתוח. אנחנו רוצים לחיות, אנחנו רוצים לקנות אוכל. אין לי מה להפסיד. גם ככה אני גמור. מה באנו לעשות? למכור סמים? למכור אוכל, צעצועים, מה קרה? אני לא רוצה ללכת נגד החוק, אבל נעשה בלגאן כי אין לי מה להפסיד, גם ככה אני גמור. אם יאלצו אותנו לעשות בלגאן אני אבוא לצומת, אני אדליק צמיג, שישמעו את הקול שלי, אני לא רוצה לעשות מהומות ולא רוצה לרצוח, אני רוצה להראות שאני קיים ושאני חי".

על מצבם של החברים לשוק הוא סיפר: "חברים שלי חיים מהיד לפה זה לא כאילו לכל אחד יש מיליונים. מי אשם? הממשלה, ראש העיריה חולדאי שנותן למקומות לפתוח ולנו הוא שולח את הפקחים. אם היה רוצה אותנו ואוהב אותנו הוא היה אומר לפקחים תנו להם לעבוד ותעלימו עין". הסוחרים בשוק הכרמל מזוהים עם הצד הימני של המפה הפוליטית לרוב, כמצביעי מח"ל.

אך שכרא התריע כי במערכת הבחירות הקרובה: "אף אחד לא יכנס לפה לשוק. לא יהיה להם מה לעשות פה. נודיע למשטרה שלא יכנסו כי זה מסוכן אם יכנסו - יזרקו עליהם עגבניות ומלפפונים מה שצריך, לא נקבל אותם כמו פעם, זה כבר הלך. ינעל העולם".