תלונות רבות על חברת ''אייס תקשורת''; השר יועז הנדל הורה לפעול נגדה

במשרד התקשורת בוחנים אפשרות לפתוח בהליכי פיקוח ואכיפה שעשויים להביא להטלת מגבלות על המשך פעילותה של החברה בתחום התקשורת.

עדו בן פורת - ערוץ 7 , ב' בכסלו תשפ"א

יועז הנדל
יועז הנדל
צילום: Yossi Aloni/Flash90

במשרד התקשורת הצטברו מזה תקופה ארוכה מספר רב של תלונות על התנהלות חברת אייס תקשורת. מדובר בכמות תלונות גבוהה מאוד ביחס לגודל החברה.

על אף פניות רבות לחברה בשנה האחרונה מצד תחום פניות הציבור במינהל פיקוח ואכיפה במשרד התקשורת, ממשיכות להגיע תלונות למשרד על החברה, ולכן המשרד בוחן את האפשרויות העומדות לרשותו בנושא, ובכלל זה נקיטה בהליכי פיקוח ואכיפה שעשויים להביא להטלת מגבלות על המשך פעילותה של החברה בתחום התקשורת.

יתר על כן, בעת האחרונה התנהלה חקירה של הרשות להגנת הצרכן בעניינה של החברה אשר העלתה ממצאים חמורים ואשר ובסיומה הוחלט על מסירת כוונת חיוב לחברה על סך של 3.2 מיליון שח בגין התנהלותה הבעייתית.

שר התקשורת חה"כ יועז הנדל: "מאז כניסתי לתפקיד קיבלתי אינספור פניות כנגד פעילותה של חברת אייס, תלונות הגיעו גם לבנק ישראל ולחברות האשראי של מנויים שביקשו לבטל רכישה. חברות שינקטו צעדים מניפולטיבים נגד צרכנים בכלל ואוכלוסיות מוחלשות בפרט לא יוכלו להמשיך להחזיק ברישיונות או היתרים למתן שירותי תקשורת. אלחם כנגד עושק צרכנים".

מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין: "טובת הציבור עומדת לנגד עיני המשרד, וככל שיימצא כי יש פגיעה בצרכנים בכלל, ובאוכלוסיות חלשות בפרט, וזאת תוך שימוש ברישיון או בהיתר למתן שירותי תקשורת, המשרד יבחן את כל האמצעים שברשותו כדי לעצור את הפגיעה".

תגובת חברת אייס:

"חברת אייס היא חברת תקשורת, הממוקמת בפריפריה, אשר מתגאה בעובדה כי מאז כניסתה לשוק הביאה ללקוחותיה הוזלה דרמטית במחירי תשתיות אינטרנט. לצערנו, קונצרן-על ומונופול בתחום התקשורת אשר רואה באייס מתחרה עושה כל שיכול על מנת להכפיש את שמה ולרסק אותה ואת התחרות בשוק התקשורת, תוך פיזור שקרים ובדיות על שירות החברה ללקוחות.

''צר לנו ששר התקשורת בחר לצאת בהצהרות וסנקציות בערוצי התקשורת עוד טרם הודיע לחברה ועוד לפני שבדק את הדברים לעומקם, אז היה מתברר כי חלק משמעותי מהתלונות המדוברות הינן חסרות בסיס, וחברתנו תשמח להוכיח זאת באמצעות הקלטות ותיעודים שיש בידינו. אנו מזמינים את שר התקשורת להגיע לביקור במשרדינו ולהתרשם בעצמו לפני שנוקט בצעדים דרמטיים שיפגעו במאות מתושבי עוטף עזה המועסקים בחברה.

''חברת אייס חרטה על דגלה את שיפור השירות ללקוחות והשמירה על התנהלות הוגנת ומוסרית, לראייה גוייס מר עופר מרום, מי שעמד בראש המועצה לצרכנות לעריכת ביקורות פנימיות עצמאיות על מנת להבטיח שירות על פי התקנים המחמירים ביותר, כך גם גויס ארגון אמון הציבור אשר מפקח על כשרות התנהלותה של החברה. נמשיך לפעול עבור קהל לקוחותינו ולהעניק להם את השירות הטוב ביותר, והזול ביותר בשוק התקשורת הישראלי״, לשון התגובה.