השר אלקין
השר אלקיןצילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר ההשכלה הגבוהה זאב אלקין מהליכוד שוחח הבוקר (רביעי) עם בני טיטלבוים בכאן מורשת והתייחס לקמפיין נגד מינויו של השר לשעבר אפי איתם לתפקיד יו"ר ושם, ולאפשרות שהרוטציה עם בני גנץ תתקיים.

אלקין תקף את מסע ההכפשה נגד איתם ואמר כי זה "קמפיין מכוער שמטיל דופי במפקדי צה"ל".

השר אלקין טען לצביעות של השמאל משום שחברי כנסת ושרים ממפלגות השמאל התמנו בעבר לתפקידים הנוגעים למורשת השואה, חלקם אף כאלה שהתבטאו בעבר בצורה חריפה נגד אוכלוסיות בישראל, ואף אחד לא יצא נגד מינוים, "כשזה איש ימין לשעבר אז הוא פסול אוטומטית, ומנהלים קמפיין מכוער נגדו ומפעילים כוחות בחוץ לארץ והיסטוריונים ומה לא, וכשזה איש שמאל אז הכל סבבה".

המראיין שאל את השר אלקין מדוע ראש הממשלה לא הצליח להוציא מפיו בראיון רדיופוני שקיים כי הוא יקיים את הסכם הרוטציה והשיב, "הכל תלוי בכחול לבן. אם הם יכבדו את כל הסעיפים של ההסכם הקואליציוני ויפסיקו להסלים ולדחוף אותנו לבחירות, אז לא יהיו בחירות ויכול להיות שהרוטציה תגיע, אבל אם כחול לבן על ימין ועל שמאל יפרו את ההסכם הקואליציוני, ידרדרו ויסלימו כמו שאתה רואה כל שבוע בחודש האחרון, אז בסוף הם יגררו אותנו לבחירות. חבל מאוד כי אני לא חושב שזה שמדינת ישראל צריכה".

אלקין גם הסביר מדוע אין לכחול לבן סיבה להקדים את הבחירות, "אני לא מבין את ההיגיון הפוליטי כי אני חושב שכחול לבן עלולים לא לעבור את אחוז החסימה בבחירות האלה, אין שום סיבה להצביע להם כי הם לא יוכלו להציג שום אג'נדה. עוד פעם לחזור ל'רק לא ביבי', אף אחד לא יאמין להם, אג'נדה שהם ישבו עם נתניהו אז יגידו להם למה פרקתם? לכן בסופו של דבר יש פה מעשה של התאבדות בשידור חי שהוא גם נזק למדינה. אני מאוד מקווה שהם יתעשתו ברגע האחרון".