הטרדה. אילוסטרציה
הטרדה. אילוסטרציהצילום: ISTOCK

הרב שלמה יוסף מחפוד פרסם אתמול (שלישי) קריאה למי שנפגע מהרב ממרכז הארץ שנעצר בחשד לעבירות מין בתלמידיו הקטינים - לפנות למשטרה ולמסור כל מידע עליו.

על פי הדיווח של העיתונאי שילה פריד, הרב מחפוד, שהיה חבר בבית הדין שקיבל את התלונות על אותו רב, כתב כי "מעתה ואילך יעבור לרשויות החוק".

"בצער גדול הריני מגלה את דעתי כי היה למראה עיני מכתב ביה"ד בראשותו של הקר"א ירחי שליט"א ומכתבו של ידידי הגר"ש אליהו שליט"א אשר פסקו כי הטיפול בעניין התלונות על המעשים החמורים - מעתה ואילך יעבור לרשויות החוק", כתב הרב מחפוד.

הוא הוסיף: "גם באו בפני עדויות מטרידות מאד אשר מצריכות חקירה ודרישה יסודית מה שאין בכח בית דין בזמננו לעשות".

לכן, "ובהיות שהדבר נוגע לפגיעה ביסודות דת קדשנו, מורה אני בזה כי חובה מוטלת על כל אדם ואדם שיש לו מידע הן בנושא קדושה וצניעות הן בנושאי ממונות והן בנושא אונאה וצער הבריות לפנות בהקדם למשטרת ישראל ולמסור את הידוע לו, כדי שיתברר העניין לאשורו".

עוד כתב הרב מחפוד: "וכל המסרב לכך בתואנה כלשהי, הריהו בגזיר התורה 'ואם לא יגיד ונשא עוונו' ודם הנפגעים בצווארו".

כפי שפורסם, רב מאחת הערים באזור המרכז נעצר בסוף השבוע שעבר על ידי המשטרה בחשד לעבירות מין בתלמידיו הקטינים. ברשות המקומית עודכנו על החקירה שנפתחה במשטרה והכינו צוותים סוציאליים לטיפול במעורבים.

חסידיו ומתנגדיו של הרב פתחו בעימות עד ששוטרים הוזעקו למקום והפרידו בין הצדדים. בהודעת המשטרה נכתב כי "באחת מתחנות המרחב התקבלו תלונות כנגד רב בחשד שביצע, לכאורה, עבירות מין בתלמידיו. החשוד נעצר לחקירה והנסיבות נבדקות".