קמפיין פורום ההתיישבות הצעירה
קמפיין פורום ההתיישבות הצעירהצילום: חופשי

המאבק להסדרת היישובים הצעירים (המאחזים) צובר תאוצה. פורום ההתיישבות הצעירה יוצא היום (רביעי) בקמפיין ציבורי ותקשורתי בדרישה מראש הממשלה לאשר בממשלה החלטה המסדירה את 70 הישובים הצעירים בהם מתגוררים מעל 20,000 תושבים ברחבי יהודה ושומרון.

הקמפיין יציג את תושבי היישובים אשר סובלים ביישוביהם ממחסור חמור בתשתיות בסיסיות כגון חשמל, מים, אינטרנט, מדרכות, מרכיבי ביטחון ועוד שמבקשים מראש המשלה - נתניהו, אם לא עכשיו מתי? מחליטים. מסדירים. נותנים לנו חיים.

את הקמפיין מובילים תושבי היישובים עצמם כגון א׳ בן 32 תושב הראל מ״פ במילואים ביחידה מובחרת, אשר ביום עסוק בשמירה על כולנו אך בלילה כשהוא חוזר לביתו אף אחד לא שומר עליו בהעדר מרכיבי ביטחון בסיסים בישובו. כמו כן רוני בת 37 מנהלת שיווק מנופי נחמיה, אשר במהלך היום מפתחת מיזמים אינטרנטיים אך בלילה בביתה סובלת ממחסור בתשתית אינטרנט.

בפורום ההתיישבות הצעירה מבקשים לנצל את חלון ההזדמנויות הקצר עד סיומו של ממשל טראמפ האוהד ולהסדיר את היישובים. הקמפיין מצטרף לפעילות הפרלמנטרית בחודש האחרון אותה מובילה שדולת ארץ ישראל בכנסת בשיתוף מועצת יש״ע.

יש לציין כי מדובר ביישובים היושבים על קרקעות מדינה ואשר המדינה כבר הודיעה לבג״צ מספר פעמים כי יש בכוונתה להסדירם. בחודש האחרון קיימה השדולה סיורים ביישובים, חברי הכנסת החלו לאמץ יישובים ואף חתמו על מכתב לראש הממשלה בבקשה להביא להחלטת ממשלה אשר תסדיר את היישובים. בדיון שהתקיים אתמול בוועדת החוקה אף הדגיש סגן יועמ״ש משרד הביטחון משה פרוכט כי הדרך היחידה שתאפשר חיים נורמליים לתושבים ביישובים הצעירים היא החלטת ממשלה על הסדרתם.

מנהל הפעילות של פורום ההתיישבות הצעירה אליהו עטיה: "התושבים ביישובים הם החלוצים והראשונים לשלם את כל חובותיהם לציבוריות הישראלית והחובה של מדינת ישראל שהקימה את הישובים היא לאפשר לנו חיים תקינים. לא נסכים יותר להיות "יצורי כלאים" בשטח. צריך להיות ברור מי שלא מסדיר היום - עלול להרוס מחר. את החלטת הממשלה על הסדרת הישובים צריך לקבל עכשיו, ומי שיחמיץ את ההזדמנות שלא יגלגל עיניים בהמשך שיש לו חסמים מדינים. מחליטים. מסדירים. נותנים לנו חיים".