חיסון לקורונה. אילוסטרציה
חיסון לקורונה. אילוסטרציהצילום: iStock

חברת התרופות האמריקאית פייזר דיווחה היום (רביעי) כי סיימה את השלב השלישי בניסוי בחיסון הקורונה עם תוצאות חיוביות במיוחד - 95% יעילות.

בחברה הודיעו כי החיסון שלהם יוגש לרשויות לבקשה לאישור חירום בתוך ימים.

לדברי פייזר, יעילות החיסון נמצאה עקבית בין כל המשתתפים ממוצאים שונים, ללא תופעות לוואי משמעותיות. היעילות בקרב מבוגרים מעל גיל 65 הנמצאים בסיכון מוגבר ללקות במחלה קשה הייתה מעל 94%.

מעל 43 אלף איש השתתפו במחקר האחרון, מתוכם 170 נדבקו בנגיף, מהם 162 בקבוצת הפלצבו שקיבלה זריקת מים סטריליים ללא חומר פעיל (פלצבו) ורק שמונה הדבקות בקרב המתחסנים. עשרה אנשים לקו במחלת קורונה חמורה – תשעה מקרב קבוצת הפלצבו ואחד מקרב קבוצת המתחסנים.

פייזר אמרה כי אם ה-FDA יאשר את החיסון, שניתן בשתי מנות, היא תוכל לספק עד 50 מיליון מנות ממנו עד סוף השנה הנוכחית, ועוד 1.3 מיליארד מנות עד סוף שנה הבאה.

כזכור, בשבוע שעבר דיווחה פייזר כי התוצאות הראשוניות מהניסוי הראו שהחיסון יעיל ביותר מ -90%. חברת מודרנה פרסמה ביום שני נתונים ראשוניים לחיסון שלה, שהראו יעילות דומה.

פייזר מתכוונת להכין כ-50 מיליון מנות חיסון השנה, שיספיקו ל-25 מיליון איש. במהלך שנת 2021 מתכוונת החברה לייצר עד 1.3 מיליארד מנות. ישראל רכשה על פי הדיווח 8 מיליון חיסונים שיספיקו ל-4 מיליון אזרחים. עם זאת, פייזר עדיין לא התחייבה לספק את המנות לישראל.