הרבנית שולמית מלמד: אני רוצה להיות אשת חיל, לא פמיניסטיתועידת החינוך הלאומית ה-2

הרבנית שולמית מלמד וכלתה הרבנית ענבל מלמד התראיינו היום (רביעי) לכתבת "מקור ראשון" ריקי רט ודיברו על חינוך בתקופת הקורונה, על היותן פעילות למען נשים למרות שאינן מגדירות עצמן כפמיניסטיות ועל הסערה בעקבות פגישתו של הרב אליעד מלמד עם רבה רפורמית.

הרבניות השתתפו בוועידת החינוך הלאומית ה-2 של מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא ומקור ראשון.

"אני רוצה להיות אשת חיל, לא פמיניסטית", אמרה שולמית מלמד. ''הפמיניזם היא תורה שלמה שאני לא מזדהה איתה. זו תורה שרוצה להשוות בין גבר לאישה, שלא רואה שיש הבדלים בין גבר לאישה, שרוצה לטשטש את המקום של הגבר והאישה במשפחה.

"אפשר להיות מאוד פעילה ומאוד תורמת ולא צריך בשביל זה להאמין בהשקפת העולם הזאת. לדוגמא, יש תפקיד אחד שרק האישה יכולה לעשות, רק האישה יכולה ללדת, זה התפקיד שלה, וחשוב שהיא תזכור את זה ותדע שזה עומד מעל הכל. וכמה שאישה רוצה להתפתח ולהתקדם ולעשות דברים גדולים וחשובים – היא צריכה תמיד לזכור מה התפקיד העיקרי שלה שהגבר לא יכול לעשות".

בעניין הקמת 'ערוץ 7' אמרה הרבנית מלמד: "אני התחלתי את ערוץ 7 רק אחרי שהילדים היו גדולים, לא היה עולה על דעתי לעשות דבר כזה גדול ותובעני כשהילדים עוד היו בבית. הילדים והבית עומדים לפני הכל".

גם הרבנית ענבל מלמד, אשתו של הרב אליעזר מלמד וכלתה של שולמית השתתפה בפאנל. היא התייחסה לסערה שהתחוללה בשבועות האחרונים בעקבות פגישה שערך בעלה עם רבה רפורמית ולאחר שהרב הראשי יצחק יוסף קרא להחרים אותו: "קשה לענות על זה בלי לפגוע בכבודו של הרב הראשי ואני לא מעוניינת להיכנס למקום הזה.

''אני רק אגיד שהיכולת להביא עמדה מאוד ברורה, לא צריכה להיות סותרת ליכולת להיות בקשרי ידידות עם כל יהודי, גם אם זה רפורמי, חילוני ושמאלני. אנחנו צריכים לשאוף למקסימום קשרים ויחסים באופן כזה שיאפשר את הבירור של הדעות מתוך כבוד ומתוך קשר".