אהוד ברק
אהוד ברקצילום: קובי ריכטר/TPS

ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, שוחח הבוקר (חמישי) עם גיא פלג וניסים משעל והתייחס להפגנה מול בית משפחת פרקש השכולה ולאמירות הקשות כלפיהם.

ברק תקף את נתניהו והאשים אותו בשיסוי והסתה, "הממשל הזה של נתניהו עוסק בהסתה שיטתית בפילוג ושיסוע של הציבור ודה לגיטימציה של כל מי שחושב אחרת והדבר הזה צריך להיפסק. לכן ההפגנות חייבות להתמשך חרף החורף והעייפות, ההפגנות הן הדבר הכי חשוב שקורה".

"אני שמח לשמוע שמשפחת פרקש לא מתקפלת, אומרת שימשיכו להפגין אצלם", הוסיף ברק. "התגובה הגיעה מהליכוד שלפי ההסתכלות על מה שעולה ממה ששומעים בתקשורת הוא גם שולח וגם מממן את המקורות של ההכפשות וההשמצות. 'הליכוד מגנה' זה בדיחה, ביבי מגנה בלשון רפה ובפיגור, מעלה את הנימוק ההזוי ש300 מטר מהבית שלו אסור להפגין, הרי הבית הזה הוא בית שממומן על ידי המדינה".

ברק שהכיר את יוני נתניהו ז"ל יצא נגד השימוש של נתניהו בשכול הפרטי שלו, "אני לא בטוח שזה מן העניין, יוני כבודו במקומו מונח. איש יוצא דופן, הוא לא דומה בהתנהגות הזאת לנתניהו, בהחלט יכול להיות שיוני היה מתהפך בקברו אילו היה יכול, ומתבייש בו אילו היה חי".

"היועמ"ש היה מעורב עמוקות בניווט החקירה"

בהמשך דבריו, הגיב אהוד ברק על החלטת ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ להקים ועדת חקירה לעסקת הצוללות: "הוועדה הייתה צריכה לקום מזמן לפני חצי שנה, כחול לבן שם את זה כדבר עיקרי' אני זוכר את ההתחייבויות שלהם. אני נתתי עדות במשטרה' אני שאלתי את השוטרים למה אתם לא בודקים ברצינות את הדברים עצמם ולא שאלות טיפשיות מסביב. אחד השוטרים שליווה אותי החוצה מהעדות אמר לי 'מר ברק בהתבטאויות שלך בחקירה אתה חושב שאנחנו חוקרים מה שאתם רוצים, אתה טועה. אנחנו חוקרים מה שמתירים לנו לחקור'. היועמ"ש היה מעורב עמוקות בניווט החקירה הזו יש כאלה שאומרים עד כדי מעקב אחר המסכים".

עוד הוסיף: "אני מטיל ספק אם אחרי שוועדה כזו תעבוד יהיה אפשר להימנע מוועדה ממלכתית או חקירה פלילית. אני עוד לא בטוח שהיא תפתח מכיוון שנתניהו מבין זאת והוא יעשה את כל מה שהוא יכול וישען על הנכונות המפתיעה הייתי אומר של גנץ לשקול כל הצעה של נתניהו בכובד ראש וכמו שנוהגים להתבטא, הוא יעשה את כל מה שהוא יכול כדי שלא תהיה ועדת בדיקה של משרד הביטחון". ברק לא חסך ביקורת גם מהיועמ"ש, וטען: "היועץ הזה התקפל בפני הלחץ של 19 מתוך 21 הפרקליטים שעובדים איתו, אמרו לו שזה חייב להיות שוחד, רובם אמרו שזה חייב להיות שוחד בכל התיקים. הוא עשה הנחות סלב ענקיות, הוא בעל כורחו נדחף, הוא איש חכם וטוב וחכם, אף אחד לא האשים אותו בחוסר מקצועיות אבל הוא נאלץ להגיש כתב אישום ולא הייתה ברירה, עשה אין סוף הנחות לפני ואחרי".

"נתניהו לא רוצה בחירות"

ישראל קיבלה את האחריות לתקיפה הישראלית של מטרות איראניות וסוריות באופן חריג במיוחד. זאת למרות שמדיניות ישראל לאורך השנים הייתה דווקא שמירה על סודיות. יתרה מכך, מדינת ישראל הפיצה סרטונים מהתקיפה, ראש הממשלה לשעבר הודה כי הוא חושש שהדבר נעשה מטעמים ולחצים פוליטיים: "שינוי המדיניות הזה? אני לא מוצא לו הסבר אפשרי, הגאווה בזה יוצרת סוג של לגיטימציה בעיני הצד השני לעשות דברים דומים. היות ואין לו יכולת של כוח אווירי הוא יכול לפנות לדברים אחרים, למשל טרור. זה דבר שאי אפשר למצוא לו שום הצדקה עניינית, אני לא רואה שום הצדקה עניינית חוץ מהאדרת השמות והיוקרה של מי שכאילו אחראים לזה, ובראשם רה"מ שהפך את זה ממש לדרגת אומנות של האדרה עצמית".

לסיום, ברק הביע את דעתו באשר למצב הפוליטי הקשה במדינת ישראל, וטען, "נתניהו לא רוצה בחירות בניגוד למה שכולם חושבים, בני גנץ לא רוצה בחירות בניגוד למה שהוא אומר לפעמים, זה לא אומר שלא תהיה הכרזה על בחירות בעוד כמה שבועות אבל אני לא חושב שהם רוצים את זה. אני לא חושב שהוא השלים עם רוטציה אלא עם זה שהמשפט כנראה ייפתח. הוא אורב להזדמנות לפטר את היועמ"ש אם יעשה טעות קשה ויספק לו עילה, הוא מאוד היה שמח אם גנץ היה יוצא מהממשלה, מפנה את משרד המשפטים ומאפשר לו למנות שר משפטים לרוחו. הוא היה שמח מאוד להתפטרות של היועמ"ש משום שיאפשר לו מיד למנות דחליל לתפקיד והוא תוך 3 ימים ידרוש או יקבע עיכוב הליכים ויבטל את המשפט".

מה יקרה אחרי שנתניהו ילך?

"גם בארה"ב טראמפ הובס אבל הטראמפיזם לא הובס. הביביזם לא ייעלם מהר, ייקח שנות דור לתקן אבל התיקון הזה מחכה לנו, ואם לא יעשו את זה חברי הליכוד, ולא יעשו את זה אנשי כחול לבן וגנץ, ולא היועמ"ש ולא בג"ץ, אז האזרחים יעשו את זה", קבע.