גילה גמליאל
גילה גמליאלצילום: Yonatan Sindel/Flash90

שורה ארוכה של פעילי ליכוד וחברי מרכז המפלגה חתמו על עצומה הקוראת לשרה להגנת הסביבה גילה גמליאל למנוע הקמה של משרפת פסולת סמוך למעלה אדומים.

"אנו החתומים מטה, חברות וחברי מרכז הליכוד וחברי תנועת הליכוד מכל רחבי הארץ, מביעים בזאת את מורת רוחנו ממדיניות האפליה הפסולה בה את והמשרד בראשו את עומדת נוקטים עם אישור הקמת המשרפה ביהודה ושומרון, באתר המכונה 'השומרוני הטוב'", ציינו.

במכתבם ציינו כי השרה עצרה קידום של הקמת מספר משרפות פסולת, אך האתר ביהודה ושומרון אינו מצוי בין התוכניות שנעצרו.

"הכרזת לאחרונה בראיון טלוויזיוני על עצירה מוחלטת של כלל המשרפות, אך הליך הקמת המשרפה ביהודה ושומרון נמשך ביתר שאת, הן ברמת המכרז והן בעבודות תשתית ובדיקת השטח, אשר בוצעו במהלך חודש אוגוסט השנה. מדובר בחוסר סבירות קיצוני ובאפליה ברורה", קבעו החותמים.

"האם מדיניות הפסולת של ישראל לא תקפה ממזרח לקו הירוק? האם את מתכוונת להפקיר את תושבי יהודה ושומרון? בדגש על ילדות וילדים אשר עלולים לסבול מבעיות בריאותיות חמורות בעקבות הקמת המשרפה?", תהו.

לדבריהם, "בימים בהם את סוגרת את התעשייה המזהמת במפרץ חיפה ביד אחת, את למעשה, בפועל, פותחת מפעל עצום, מזהם ומסוכן לא פחות אותו ניתן לכנות מפרץ אדומים. נבקשך לפעול באופן מידי לעצירה של כלל המשרפות בישראל, לרבות באיו"ש וללא אפליה".