ביקב פסגות מסכמים את הביקור ההיסטורי

יעקב ברג, מנכ"ל יקב פסגות בבנימין, עדיין מתרגש מביקורו של מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו.

"זהו באמת ביקור היסטורי, בעיקר בגלל שלא מדובר בפוליטיקה, אלא בהכרזה של מזכיר המדינה מלפני שנה ובחיזוק שלה בביקור היום - שחבל הארץ של יהודה ושומרון שייך לעם ישראל", אמר ברג לערוץ 7.

''אלפיים שנה התפללנו להגיע לכאן ואז יש כאלה שאומרים לנו שאנחנו כובשים וגנבים. באה ממשלת ארה"ב, החזקה והקובעת בעולם ואומרת בצורה הכי חדה וברורה שהקשר של עם ישראל לאדמה הזו הוא בלתי ניתן לניתוק. זה באמת היסטורי", אומר ברג בראיון לערוץ 7.

כבר לפני שנה השיק היקב יין מיוחד תחת המותג 'פומפאו'. "את היין הזה שלחנו אותו להרבה מאוד אנשים בוושינגטון כדי לספר ולהגיד שאנחנו, תושבי יהודה ושומרון וכל אזרחי ישראל נזכור את מזכיר המדינה פומפאו ואת ממשל טראמפ לשנים רבות".

ברג מספר כי הפגישה עם פומפאו התקיימה באוירה מיוחדת. "הזוג פומפאו הם אנשים חמים, נעימים, מצחיקים ומקסימים. אולי אלו האנשים שמסוגלים להחליט כזו החלטה. אנשים שמכירים את סיפורי התנ"ך בעל פה, מחוברים אליהם ומבינים אותם. זה לא קרה במקרה".

הוא אינו מודאג מחילופי הממשל. "אנחנו מתפללים שייעשה נס ומזכיר המדינה יישאר איתנו לעוד שנים ארוכות וטובות. אבל גם אם ישתנה הממשל, ההחלטה נקבעה. כל ממשל אמריקני אחר יסתכל על מה שקבע טראמפ ויבין שזו הצלחה. השיטה הקודמת הביאה לאזור רק סבל וצער. הממשל של טראמפ הביא שקט, שלום ושגשוג".