פולארד
פולארדצילום: רויטרס

משרד המשפטים בארצות הברית הודיע כי ועדת השחרורים החליטה שלא להאריך את ההגבלות שהוטלו על ג'ונתן פולארד, לאחר שחרורו מהכלא לפני כחמש שנים.

בגיל 66, יוכל פולארד לעזוב את ארצות הברית לכל יעד שירצה - כולל ישראל. "הוועדה מצאה כי אין ראיות המובילות למסקנה כי פולארד עלול להפר את החוק", כתבה הוועדה בנימוקיה.

פולארד שוחרר ב-2015 לאחר כ-30 שנה בהם ריצה עונש מאסר בארצות הברית. לאחר שהורשע בריגול למען ישראל. עם שחרורו הוטלו עליו תנאים מגבילים למשך חמש שנים, הכוללים איסור יציאה מאזור מסוים בניו יורק, ענידת אזיק אלקטרוני המנטר את מיקומו באופן תמידי, מעצר בית לילי, ניטור מתמיד של מחשבו בביתו ובמקום עבודתו, והימנעות מיצירת קשר עם כלי התקשורת.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר עם צאת השבת כי הוא מברך על כך שהוסרו המגבלות, "ראש הממשלה היה מחויב לשחרורו במשך שנים רבות ופעל למען החזרתו ללא לאות. ראש הממשלה מודה לשגריר ישראל בארה"ב רון דרמר שניהל את המגעים באחריות וברגישות מול הממשל האמריקני", נמסר מלשכת ראש הממשלה.

"ראש הממשלה מצפה שג'ונתן פולארד יגיע בקרוב לישראל ומבקש לחזק אותו ואת אסתר, יחד עם כל אזרחי ישראל", נמסר.

שר ירושלים ומורשת, יו״ר הבית היהודי, רפי פרץ מסר, "הגיע הזמן. ‏שבוע טוב ובשורה מצוינת לעם ישראל. ‏שנים של ציפייה, תפילות ותקווה להגיע ליום המיוחד הזה. ‏פולארד, מחכים לך כאן בבית".

שר הביטחון לשעבר ויו״ר ימינה נפתלי בנט מסר "ושבו בנים לגבולם. ‏מדינת ישראל חבה חוב עמוק ליונתן פולארד שנתן למעננו למעלה מ30 שנים מחייו, ‏ואנחנו מחכים לקבל את פניו ולחבק אותו כאן, על אדמת ישראל, שהיא-היא ביתו, בהקדם האפשרי. מחכים לך, יונתן".

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ברך הערב "לאורך כל השנים כאבנו את כאבו וחשנו אחריות ומחויבות להביא לשחרורו וכעת ניתן לברך בפה מלא 'ברוך מתיר אסורים', אחרי שנות מאסר ארוכות וקשות שלאחריהן שנים תחת מגבלות. אנו מחכים לו ולמשפחתו בבית, לחיים חדשים בבריאות ושלווה".

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין, שהיה השר הישראלי הראשון שביקר את פולארד בכלא האמריקאי כבר לפני 23 שנה, כשכיהן כשר העליה והקליטה מגיב להסרת המגבלות.

"מדינת ישראל מחכה ליונתן. זו בשורה נהדרת ומשמחת, אחרי שהמדינה הפקירה אותו במשך שנים ארוכות, סוף סוף נוכל לראות את יונתן בישראל. אסתר - את היית הלביאה הלוחמת שלא ויתרה לרגע ובמשך 25 שנה הפעלת כל לחץ אפשרי למען חברנו יונתן. אני מבקש לחזק אתכם ומחכה לראות אתכם איתנו כאן בבית!"

צילום: יהודה גליק