שבדיה
שבדיהצילום: ISTOCK

לאחר התפרצות נוספת של נגיף הקורונה, ממשלת שבדיה הודיעה על הגבלות חדשות שיכנסו לתוקף ביום שלישי הקרוב.

בין היתר יוגבלו ההתכנסויות הפומביות לשמונה אנשים לכל היותר, לאחר שעד היום אפשרו השלטונות בשטוקהולם לערוך אירועים עם 50 עד 300 נוכחים, תלוי בסוג האירוע. ההגבלה החדשה הוטלה על אירועים פומביים בלבד, לא אירוח בבתים פרטיים.

ראש הממשלה השבדי סטפן לופבן אמר כי "האזרחים השבדים לא צייתו להמלצות בנוגע להתכנסויות פומביות ברקע מגיפת הקורונה, והכינוסים הציבוריים יוגבלו כעת מסף עליון קודם של 300 עד לשמונה אנשים. זו הנורמה החדשה לכל החברה. יותר מדי אנשים התנהגו כאילו הסכנה חלפה".

הוא הוסיף כי ההערכות הן שהמצב בשבדיה יחמיר עוד יותר בשבועות הקרובים. "זה הולך להחמיר. עשו את חובתכם וקחו אחריות על הפסקת התפשטות הנגיף. אל תלכו לחדרי כושר, אל תלכו לספריות, אל תארחו ארוחות ערב. בטלו הכול", אמר לופבן.

למרות ההגבלה על מספר האנשים בהתכנסויות פומביות, בתי הספר ומסעדות ישארו פתוחים כרגיל, כאשר במסעדות יוכלו לשבת שמונה אנשים לכל היותר סביב כל שולחן.

מאז חודש נובמבר רושמת שבדיה נתוני תחלואה גבוהים במיוחד והגיעה אל מעל 210 אלף חולים ומעל 6500 קורבנות כתוצאה מהמגיפה. כזכור, בתחילת התפרצות הקורונה החליט האפידמיולוג הראשי, אנדרס טגנל, לנקוט במדיניות של "חיסון עדר" ולאפשר את המשך החיים כרגיל, אלא שמאוחר יותר הודה כי המדיניות נכשלה.

טגנל אמר כי העלייה הגדולה בנתוני התחלואה שנרשמה במדינות רבות בתחילת הסתיו מתחילה להתייצב, אך לא ידע לומר האם הנתונים ירדו גם בשבדיה. "קשה גם לחזות האם שבדיה תלך בעקבות הדפוס ועד כמה זה יהיה מהיר או איטי. הכול תלוי עד כמה ניישם את ההמלצות שאנו מציעים", אמר טגנל.