יולי אדלשטיין
יולי אדלשטייןצילום: Yonatan Sindel/Flash90

בכיר הליכוד ושר הבריאות יולי אדלשטיין קיים הערב (מוצאי שבת) פגישת זום עם מאות תושבים מהתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון.

בפגישה השתתפו גם נציגים ממועצת יש"ע ושדולת ארץ ישראל בכנסת ופורום מלוכדים בליכוד.

שבח שטרן אמר במהלך הפגישה "אני קורא לראש הממשלה ולשרים לפעול בחודשיים הקרובים עד החלפת הממשל בארה"ב להסדרת ההתיישבות הצעירה. יש לנו חלון הזדמנויות שאסור לנו לפספס".

אליהו עטיה נציג התיישבות הצעירה סקר בפני המשתתפים את המצב ואמר כי "זו המשימה היום הכי חשובה של המחנה הלאומי. יש 70 נקודות התיישבות עם 20 אלף תושבים שיש להסדיר כדי לאפשר חיים נורמאלים לאזרחי ישראל. לא סביר ש-20 אלף תושבים לא מקבלים שירותים אלמנטרים כמו חשמל, תקשורת, מרכיבי ביטחון, חינוך זה לא סביר ולא הגיוני וזה חייב להיפסק. יש לנו שעון חול שהולך ואוזל".

"כל ניסיון ללכת עם ולהרגיש בלי זה לא עובד. צריך החלטת ממשלה עם שמות הישובים ולהסדיר אותם ולאפשר עד הליך ההסדרה לתת שירותים כמו חשמל ומרכיבי ביטחון".

השר יולי אדלשטיין אמר בשיחה "הנושא של התיישבות הצעירה מוכר לי מקרוב וביקרתי אתכם ולא פעם זכיתי לכותרות מה עושה סמל שלטון בהתיישבות בלתי חוקית. הדרך ארוכה גם בשנים האחרונות ובלי הלחצים ובלי אותו תירוץ שמושמע תמיד 'שהאמריקאים לוחצים' היום זה כבר לא עובד. אין אפשרות למצוא דרך מתחת לשולחן ואני לא בעד דרכים עקלקלות. אפשר למצוא היום החלטות וחוקים שעליהם אפשר להתבסס.

דוח טליה ששון שווה כמו מאמר בעיתון כי אף פעם לא עבר בהחלטת ממשלה. צריך לפעול כי יפה שעה אחת קודם. יש לארגן קבוצה של שרים ולכתוב מכתב לראש הממשלה להביא את הנושא לאישור הממשלה. קודם כל ביטחון וכמובן חשמל ומים. אין שום סיבה שבעולם אתם לא תקבלו כמו כלל האזרחים.

צריך לחשוב ביחד איך לארגן קבוצה של שרים ולהביא את הנושא לשולחן הממשלה בעבודה נכונה אפשר לפעול".

השר אדלשטיין נשאל על ידי אברהם תושב בני אדם, "אנחנו קיימים כבר 14 שנה על אדמות מדינה. יש לנו 2 ילדים כאן עם צרכים מיוחדים וצריכים מכונות הנשמה. בגלל שאין חשמל תקין מדובר על פיקוח נפש זה לא רק עניין ציוני".

אדלשטיין השיב "מאחל בריאות טובה. סדרה של מקרים כאלה שלא רק עניין אידאולוגי אלא מדובר בחיי אדם ופיקוח נפש אני חושב שזה יכול להרחיב את התמיכה בקרב שרי הממשלה".

תושב עשהאל שאל "אנחנו דואגים ומודאגים שמה שיקרה להתיישבות הצעירה יקרה מה שקרה לריבונות. אחרי 40 שנה של שלטון הליכוד להביא לשינוי?".

אדלשטיין השיב "החלת ריבונות לא נפטרה מקסימום שברה רגל ואנחנו נמשיך לפעול למען החלת הריבונות. יש לפעול מהר וניקח לעצמנו שבועיים למצוא את רשימת השרים ולהגיע לישיבת ממשלה".

אדלשטיין התייחס לממשל החדש בארה"ב והאם יש סיכוי לקדם מהלכים בקרוב, "אני אופטימי. אני לא חושב שלא יהיו קשיים אבל הנושא של ההתיישבות ביו"ש לא יהיה הנושא המרכזי של הממשל. זה לא אומר שיתנו לנו לעשות מה שבא לנו אבל לא חושב שאנחנו חוזרים למצב של קלינטון".