מרוקו
מרוקוצילום: ISTOCK

באישור המלך: הפדרציה הספרדית האמריקאית דיווחה בסוף השבוע האחרון כי מוסדות חינוך במרוקו ישלבו היסטוריה יהודית בשפה הערבית בתוכנית הלימודים.

על פי ההודעה שנמסרה מטעמה, "תוכנית הלימודים בבתי הספר בממלכת מרוקו שפורסמה לאחרונה, היא הפעולה האסרטיבית של הוד מלכותו מוחמד השישי להנצחת המורשת היהודית-מרוקאית כחלק בלתי נפרד מהזהות המרוקאית. בתכנית הלימודים בבתי הספר היסודי בשפה הערבית, תלמד ההיסטוריה והתרבות היהודית של מרוקו".

עוד נאמר כי "טיפוח הקשר בין מוסלמים ליהודים, התמודדות עם אנטישמיות, כפי שכתב הוד מלכותו בחוכמה לאו"ם, אינה מהווה בעיה בלעדית עבור העם היהודי, אנטישמיות מייצגת מחלה של חברה הנגרמת על ידי כישלון, חוסר יכולת לחיות יחד, צריך להבטיח שתלמידים מרוקאים ילמדו על ההיסטוריה שלהם, זה חיסון נגד הקיצוניות"

מאחורי המיזם עומדים שני מנהיגים יהודים, מלקולם הונליין, וג'ייסון גוברמן, המקיימים שיתוף פעולה מול בית המלוכה והקהילה היהודית המקומית.

כיום מתגוררים במרוקו 2000 יהודים בלבד, רובם בקזבלנקה. אולם המלך מקיים קשרים עם ראשי הקהילה ואף השתתף בטקס החניכה של המרכז הקהילתי היהודי החדש, 'בית דקירה', בעיר העתיקה אסויר שהתקיים בתחילת השנה.